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  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島大学水産学部紀要
  3. vol.28
  1. 水産学部
  2. 水産学部・紀要論文

漁業練習船かごしま丸・敬天丸・南星丸の操縦性能について

http://hdl.handle.net/10232/13153
http://hdl.handle.net/10232/13153
4c84079d-2908-408a-b4da-40480260d75f
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00040498_v28_p143-150.pdf AN00040498_v28_p143-150.pdf (566.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-05-02
タイトル
タイトル 漁業練習船かごしま丸・敬天丸・南星丸の操縦性能について
タイトル言語 ja
タイトル
タイトル On the Maneuverabilities of Training Ship "Kagoshima maru", "Keiten maru" and "Nansei maru"
タイトル言語 en
著者 狩俣, 忠男

× 狩俣, 忠男

WEKO 104634

ja 狩俣, 忠男

en KARIMATA, Tadao

Search repository
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 Determination of wide range maneuverability is required for fishing vessels, research vessels or like, since, the vessels along with normal navigations, are steered at slow speeds or large rudder angle for many hours very often.
Detailed measurements of maneuverabilities through Zig-zag tests are herein
reported and reviewed on Kagoshima-maru (G. T. 1,038.14 ton), Keiten-maru (G. T. 854.55 ton) and Nansei-maru (G. T. 75.14 ton).
As to the testing conditions of Kagoshima-maru and Keiten-maru, displacement
tonnage of each was nearly 1,400 ton; block co-efficient (C_b) and rudder area ratio
(A_R/L・d) which greatly influence the maneuverability were also almost the same
fore both vessels. However, Keiten-maru showed considerably different performances from the other,
such as larger maneuverability indices K′ and T'; more
excessive sensitiveness to changing rudder angle, for example. Above differences
are concidered to be greatly effected by the different hull form factors like L/B.
As for Nansei-maru, the smallest among the three vessels, values of L/B or B/d
were accordingly small, still we could obtain rather good results of turning ability, quick responsibility and stability in steering by making rudder area and dead-wood greater.
Since performance data of smaller vessels obtained through usual Zig-Zag tests at
10°Z shows big dispersion, 15°Z or 20°Z shall be recommended for the tests on those smaller vessels.
内容記述言語 en
収録雑誌名 ja : 鹿児島大学水産学部紀要
en : Memoirs of Faculty of Fisheries Kagoshima University

巻 28, p. 143-150, 発行日 1979-12-25
作成日
日付 1979-12-25
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
ISSN 0453087X
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN00040498
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 550
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
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Ver.1 2023-07-25 12:32:25.170482
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