ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島大学水産学部紀要
  3. vol.6
  1. 水産学部
  2. 水産学部・紀要論文

漁船模型に依る回流水槽と曳航水槽との抵抗試験結果の比較に就いて

http://hdl.handle.net/10232/13904
http://hdl.handle.net/10232/13904
ce348852-5009-465b-86f8-3fad9090ded8
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00040498_v6_p106-108.pdf AN00040498_v6_p106-108.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-05-15
タイトル
タイトル 漁船模型に依る回流水槽と曳航水槽との抵抗試験結果の比較に就いて
タイトル言語 ja
タイトル
タイトル A Comparative Research on the Discrepancy Observed in the Resistance-Test done with the 2 Different Types of Tank-the Circulating and the Towing-Under the Use of the Identical Fishing Vessel Model
タイトル言語 en
著者 奈良迫, 嘉一

× 奈良迫, 嘉一

WEKO 105149

ja 奈良迫, 嘉一

en NARASAKO, Yoshikazu

Search repository
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 In the ordinary model exlperiments, especially in the case performed in the Towing Tank, the frictional resistance,-which owing to the existence of laminar flow, expresses smaller count than the actual one,-enforces the experimenters to fit a trip wire at the model vessel for the purpose of inducing a turbulent flow along the model in the boundary-layer. With the intention of improving these clumsy procedure we, forseeing the working effects of the Circulating Tank in connection with the character of the resistance in the turbulent flow, performed a comparative research on the experiment tests in the 2 different types of Tank under the use of the identical fishing vessel model, with the following results obtained. 1) When, as in case of the fishing vessel, the ship-speed is fixed within 10 knots, or within the slow speed at which the vessel resistance is frictional, both E.H.P. and D.H.P. got at the Circulating-experiment Tank showed more approximate value inherent in the actual ship than in case of the towing-experiment Tank ; enabling the author to confirm the effect of the turbulent flow of the Circulating Tank. 2) In case of the ship-speed being over 10 knots, when most of the model resistance is wavemaking, no discrepancies were to be found in the two kinds of Tank ; either case showed an approximate value inherent in the actual ship. 3) In the experiments done at the Circulating Tank (14m.×2m.×1m.), no difrerence in the effects of scale ratio of the two similar model Lpp. 1.50m., 1.00m. was to be confirmed.
内容記述言語 en
収録雑誌名 ja : 鹿児島大学水産学部紀要
en : Memoirs of Faculty of Fisheries Kagoshima University

巻 6, p. 106-108, 発行日 1958-03-15
作成日
日付 1958-03-15
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
ISSN 0453087X
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN00040498
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 660
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 12:19:11.646450
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3