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  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島大学水産学部紀要
  3. vol.24
  1. 水産学部
  2. 水産学部・紀要論文

(新)敬天丸のヨーイングについて

http://hdl.handle.net/10232/13694
http://hdl.handle.net/10232/13694
0e43a848-2c20-4ba3-a4bf-75fe08e9f7ae
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00040498_v24_p65-71.pdf AN00040498_v24_p65-71.pdf (570.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-06-17
タイトル
タイトル (新)敬天丸のヨーイングについて
タイトル言語 ja
タイトル
タイトル On the Yawing of (New) KEITEN MARU
タイトル言語 en
著者 嶋田, 起宜

× 嶋田, 起宜

WEKO 101022

ja 嶋田, 起宜

en SHIMADA, Kiyoshi

Search repository
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 On July, 1974, the faculty of fisheries, Kagoshima University built a new training ship of 854 tons and 2000 H.P. and named it the KEITEN-MARU, which replaced the old KEITEN-MARU of 300 tons and 500H.P. The new KEITEN-MARU made its maiden voyage across the Pacific Ocean from December, 1974 to March, 1975 and set out on the second ocean navigation to the Indian Ocean from April, 1975 to July, 1975. Between the two voyages we made investigation into the relation between the weather adjustment and direction of wind and waves and also the relation between the ship’s speed (3,7 and 12 knots) and yawing rate, while steering the ship with auto pilot. We got the following results: 1) The yawing angle is little influenced by the forces outside the ship in case of the weather adjustment under the dial at 1, 2 and 3. 2) The yawing rate is comparatively little when the forces outside the ship come on the bow and very large when the forces outside the ship come on the stern. 3) The yawing rate is reduced when the ship’s speed is increased and the forces outside the ship come on the bow. 4) The yawing rate increases very much when the ship is sailing at the half speed (7 knots) and the forces outside the ship come on the stern. 5) The steering error is large when the fbrces outside the ship are on the beam or stern 45 degree and also large when the ship’s speed is slow.
内容記述言語 en
収録雑誌名 ja : 鹿児島大学水産学部紀要
en : Memoirs of Faculty of Fisheries Kagoshima University

巻 24, p. 65-71, 発行日 1975-11-30
作成日
日付 1975-11-30
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
ISSN 0453087X
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN00040498
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 660
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
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Ver.1 2023-07-25 12:30:21.060525
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