@article{oai:ir.kagoshima-u.ac.jp:00002301, author = {嶋田, 起宜}, journal = {鹿児島大学水産学部紀要=Memoirs of Faculty of Fisheries Kagoshima University}, month = {2016-10-27}, note = {The Kagoshima University Fisheries Training Ship Keiten Maru established Loran-C navigator use prepared in Japan's Loran-C chain 9970 (SS3) was viewed on No.1 report. On this trip to Hawaii a repeat on period of pulse recurrent rate 4990 (S1), a similar examination, was made while berthed in the Port of Honolulu. The following result was established. 1) Related position on disintegration and ship's position on the chart was same as previous finding. 2) Honolulu barbor was the fixed position for the examination. The ship's position on the chart was 0.3 miles south and 0.06 miles east. 3) The finding on Loran-C position of Ship's accuracy was NNSS position compare was very exceled., 9970(SS3)のロランC電波を使用した第1報に続き,今回はホノルルに停泊中4990(S1)の電波を使ってロランCナビゲーターによる船位取得実験を行ない,次の結果を得た。1. 得られた船位のバラつきや,チャート上の船位との関係は第1報と同じであり,ロランCチェーンの違いによる差は認められなかった。2. ホノルル港停泊中における船位の誤差は0.3mile 南,0.06mile 東でありそのバラつきは非常に小さい。3. ロランCにより得られた船位は同時に得られたNNSSの船位に比べても非常に優れている。}, pages = {165--171}, title = {ロランCナビゲーターによる測得船位についての一考察 II}, volume = {30}, year = {} }