@article{oai:ir.kagoshima-u.ac.jp:00006122, author = {中俣, 直美 and NAKAMATA, Naomi and 山口, さおり and YAMAGUCHI, Saori and 今村, 圭子 and IMAMURA, Keiko and 楠元, 裕佳 and KUSUMOTO, Yuka and 松成, 裕子 and MATSUNARI, Yuko and 八代, 利香 and YATSUSHIRO, Rika}, issue = {1}, journal = {鹿児島大学医学部保健学科紀要, Bulletin of the School of Health Sciences, Faculty of Medicine, Kagoshima University}, month = {Mar}, note = {本学では、平成24年度からの新カリキュラムを導入した。それに伴い、看護技術の科目名を変更した。「看護基礎共通技術」と「基礎看護技術」の科目では、教員は、常に学生の変化する特性を捉え、その特徴に応じた教授学習方法を展開しなければならない。本学の教育的強みである他領域の教員や大学病院看護部職員による演習時の協力体制についてまとめ、報告する。, Our university introduced a new curriculum from 2012 and changed the course titles of the nursing skills subjects. In the courses "Basic General Nursing Techniques" and "Basic Nursing Techniques" teachers have to grasp changes in the students' characteristics and have to develop learning methods suited to the students' characteristics. This is a summary and a report of the cooperation system of practicum courses taught by teachers with solid educational skills, which is this university's strength, and the university hospital nursing staff.}, pages = {123--130}, title = {看護基礎共通技術、基礎看護技術における演習協力体制について}, volume = {26}, year = {2016} }