ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 掲載誌一覧
  2. 九州地区国立大学教育系・文系研究論文集
  3. 第5巻第2号(通巻第9号)
  1. 教育学部
  2. 教育学部・学術誌論文

Types of melody lines in Hugo Wolf's lieder : Transition from the Italian Songbook to lieder composed in his later years

http://hdl.handle.net/10232/00010872
http://hdl.handle.net/10232/00010872
55be9b98-dfae-471c-8428-3ec5575ce850
名前 / ファイル ライセンス アクション
18828728_v5_2_Umebayashi.pdf 18828728_v5_2_Umebayashi.pdf (243.2 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2012-03-13
タイトル
タイトル Types of melody lines in Hugo Wolf's lieder : Transition from the Italian Songbook to lieder composed in his later years
タイトル言語 en
著者 梅林, 郁子

× 梅林, 郁子

WEKO 51722

ja 梅林, 郁子

ja-Kana ウメバヤシ, イクコ

en Umebayashi, Ikuko

Search repository
言語
言語 eng
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Hugo Wolf
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 German lieder
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Italian Songbook
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Michelangelo-Lieder
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 I examine the diferences between Vols. I and II of Hugo Wolf's ltalian Songhook, and the development of the lieder in his later years. I categorise Wolf's compositions into three periods and show how his creative process in composing melody lines seems to change in the third period. His use of single repeated notes in his lieder peaked in Vol.Ⅰ.Although Wolf's use of single repeated notes was a big component in the formation of his declamatory lieder, in Vol.II, the use of single repeated notes reduced. The types of melody lines without single repeated notes were divided into three main categories: types of scale, sequences of two or three notes, and the zigzag pattern. The types of scale reduced from Vols. I to Ⅱ but increased in his last six lieder.Moreover, the sequences of two or three notes vanished in these lieder, although the zigzag Pattern continued with the exception of Michelangelo Lieder-composed as as his last songs. In the third period, he began to attempt new techniques, and there was a clear departure to melody lines combining different notes and types of scales・
内容記述言語 en
収録雑誌名 ja : 研究論文集-教育系・文系の九州地区国立大学間連携論文集

巻 5, 号 2, 発行日 2012-03-01
作成日
日付 2012-03-01
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
ISSN 18828728
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 762
公開者・出版者
出版者 社団法人国立大学協会九州地区支部 九州地区国立大学間の連携に係る企画委員会 リポジトリ部会・編集委員会
出版者言語 ja
関連(isVersionOf)
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://id.nii.ac.jp/1066/00000142/
旧URI
旧URI http://hdl.handle.net/10232/12318
備考
備考言語 ja
備考 本稿は査読により、『研究論文集-教育系・文系の九州地区国立大学間連携論文集-. 2012, vol.5, no.2』に掲載されたものである。
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 13:37:39.074635
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3