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アイテム
新しい教育評価システムの構築 : 評価の「可視化」と「共有化」
http://hdl.handle.net/10232/14778
http://hdl.handle.net/10232/147780605dbd6-26a2-4334-bff2-1853f21ff553
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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22653100seika.pdf (249.9 kB)
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Item type | 研究報告書 / Research Paper(1) | |||||
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公開日 | 2014-12-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 新しい教育評価システムの構築 : 評価の「可視化」と「共有化」 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Construction of a new educational evaluation system | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
金子, 満
× 金子, 満 |
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言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育評価 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地域の教育力 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws | |||||
資源タイプ | research report | |||||
要約(Abstract) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 2010-2011年度科学研究費助成事業(科学研究費補助金(挑戦的萌芽研究))研究成果報告書 課題番号:22653100 研究代表者:金子満 (鹿児島大学教育学部准教授) | |||||
言語 | ja | |||||
要約(Abstract) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本研究は「我が地域の教育力」の具現化を目指すことを命題としつつ、その手法としての評価活動の重要性を指摘した。その手法として①地域の構成員による地域活動への思いをKJ法により可視化し、その後シェアエアリング(共有化)を行った。②KJ法によって地域活動のテーマを焦点化しつつ、テーマに対する現状を個々の構成員の自己評価によって点数化(可視化)し、シェアリング(共有化)させながら、次の具体的な活動の目標を再設定させた。成果として、地域の構成員の主体的な活動が活発に展開することになり、これらの手法がスパイラル的に展開することが最終的に「わが地域の教育力」の具現化へとつながるという結論に至った。 | |||||
言語 | ja | |||||
要約(Abstract) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This study intends to embody “educational function of our community”, and indicates the importance of evaluation activity as method to embody “educational function of our community”. The process of evaluation activity in this study is as follows. 1. Visualization of the thought about community activity of community members by KJ method and sharing of this conclusion 2. Focusing of the subject in community activity by KJ method and sharing of this conclusion 3. Embodiment through scoring of the present situation of each subject by self-evaluation of each community member and sharing of this conclusion 4. Resetting of the goal of next concrete activity That the activity of community members develops actively is the aggressive result of this study.This study concludes that the spiral development of this evaluation activity connects to the embodiment of “educational function of our community”. |
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言語 | en | |||||
作成日 | ||||||
日付 | 2012-05-31 | |||||
日付タイプ | Issued | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
NDC | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 371 | |||||
公開者・出版者 | ||||||
出版者 | 鹿児島大学 | |||||
言語 | ja | |||||
公開者・出版者 | ||||||
出版者 | Kagoshima University | |||||
言語 | en | |||||
科研費番号 | ||||||
値 | 22653100 |