ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編
  3. vol.65
  1. 教育学部
  2. 教育学部・紀要論文

科学技術英文読解の一考察-スキーマ理論と言語的諸特徴-

http://hdl.handle.net/10232/20581
http://hdl.handle.net/10232/20581
3f60a2d6-edd4-4b7e-81f6-c9ccbb7702c5
名前 / ファイル ライセンス アクション
19-29.pdf 19-29.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-03-25
タイトル
タイトル A Study of Reading Comprehension in English for Science and Technology (EST): Schema Theory and Salient Linguistic Features
タイトル言語 en
タイトル
タイトル 科学技術英文読解の一考察-スキーマ理論と言語的諸特徴-
タイトル言語 ja
著者 樋口, 晶彦

× 樋口, 晶彦

WEKO 3620
NRID 1000020189765

ja 樋口, 晶彦

en HIGUCHI, Akihiko

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 EST
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Schema Theory
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 General English
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 tense distinction
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 authentic manuals
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 paragraph developments
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 linguistic components
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 bottom-up process
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 This study deals with reading comprehension of English for Science and Technology (EST), discussing salient linguistic features in bottom-up reading processes in Schema Theory. This study particularly discusses tense distinction in EST being different from those found in general English. EST writers, more often than not, compose their study articles, experiments, and reports using by these features. They are discussed and illustrated in manuals in Mechanical Engineering and academic articles in Civil Engineering. These features include ‘special uses of the definite article’, ‘the simple present’, ‘the simple past’, ‘the use of the passive without agents’, ‘the future tense’, ‘the present perfect’, ‘the present perfect continuous’ ‘the progressive’ and ‘the personification: anthropomorphic structure’. Some typical patterns of paragraph development in EST are also shown in this study along with examples of salient words and phrases used in the patterns. The salient features in tense distinction and paragraph developments in EST should be understood by EST learners in advance of reading texts. These features exist as linguistic components
in bottom-up processes in Schema Theory. In so doing, the reading comprehension of EST will be much more effective and successful for EST readers.
内容記述言語 en
収録雑誌名 ja : 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編
en : Bulletin of the Faculty of Education, Kagoshima University. Studies in education

巻 65, p. 19-29, 発行日 2014-03-14
作成日
日付 2014-03-14
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
ISSN 09136606
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN10041362
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 407
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 14:14:32.622574
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3