ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編
  3. vol.66
  1. 教育学部
  2. 教育学部・紀要論文

ユニバーサルデザイン教育と特別支援教育の関係性についての一考察

http://hdl.handle.net/10232/23199
http://hdl.handle.net/10232/23199
77fc4ed1-6be1-4895-b040-fb55ebbdb9a9
名前 / ファイル ライセンス アクション
03.pdf 03.pdf (950.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-04-16
タイトル
タイトル ユニバーサルデザイン教育と特別支援教育の関係性についての一考察
タイトル言語 ja
タイトル
タイトル A study of relations between "universal design education" and "special needs education"
タイトル言語 en
著者 片岡, 美華

× 片岡, 美華

WEKO 14978
e-Rad_Researcher 60452926

ja 片岡, 美華

ja-Kana カタオカ, ミカ

en Kataoka, Mika


Search repository
著者よみ
言語
言語 jpn
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 universal design (UD)
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 educational support in regular classes
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 concept
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 teachers’ perceptions
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 This is a research paper that will discuss relations between universal design (UD) education and special needs education in the Japanese context. First, the definitions and terminology of UD are explained. In addition, UD education, UD for learning (UDL) and UD for instructions (UDI) are explained. Second, how UD was introduced into Japanese education is discussed. Third, the relationship between UD education and special needs education is approached. Japanese teachers may apply UD as to practice special needs education. However, UD means“ universal” and UD practice usually targets all children, while special needs education focuses more deeply upon an individual child. To ensure an understanding of these relations, survey results of teachers’ perceptions of UD education was included. The survey revealed that teachers were confused and unsure what UD was, or what the difference between UD education and special needs education was. Therefore, it is necessary to figure out the concept of UD education. Although UD education and special needs education are not equal, the notion of UD may have much potential to improve special needs education. For examples, UD might provide better practices for students with high functioning developmental disabilities and it may also cover a gap between regular education and special needs education. To conclude, UD education may be useful as first intervention and special needs education may take the role of being effective additional support.
内容記述言語 en
収録雑誌名 ja : 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編
en : Bulletin of the Faculty of Education, Kagoshima University. Studies in education

巻 66, p. 21-32, 発行日 2015-03-11
作成日
日付 2015-03-11
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
ISSN 09136606
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN10041362
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 378
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 12:57:54.495203
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3