ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島大学水産学部紀要
  3. vol.43-1
  1. 水産学部
  2. 水産学部・紀要論文

シリング舵の性能推定に関する基礎的研究

http://hdl.handle.net/10232/14390
http://hdl.handle.net/10232/14390
0b458224-1cb5-4b0e-acb4-458f2eb6371a
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00040498_v43n1_p21-39.pdf AN00040498_v43n1_p21-39.pdf (3.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-04-30
タイトル
タイトル シリング舵の性能推定に関する基礎的研究
タイトル言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Performance Estimation of Shilling Rudder
タイトル言語 en
著者 上田, 耕平

× 上田, 耕平

WEKO 7528
NRID 1000040037859

ja 上田, 耕平

en UEDA, Kohei

Search repository
中山, 博

× 中山, 博

WEKO 105912

ja 中山, 博

en NAKAYAMA, Hiroshi

Search repository
内山, 暢

× 内山, 暢

WEKO 105913

ja 内山, 暢

en UCHIYAMA, Toru

Search repository
鳥越, 貴之

× 鳥越, 貴之

WEKO 105914

ja 鳥越, 貴之

en TORIGOE, Takayuki

Search repository
松尾, 郁夫

× 松尾, 郁夫

WEKO 105915

ja 松尾, 郁夫

en MATSUO, Ikuo

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Performance of Rudder
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Shilling Rudder
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Lift
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Drag
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 The number of ships equipped a shilling rudder has increased recently. It is easy comparatively to estimate a performance of a rudder that has a section as a normal wing section. But it is not easy to estimate a performance of a shilling rudder, theoretically with conventional methods, had inverse-wedge-shape. Therefore we have started from checking a situation of a surrounding flow of a rudder. And models of shilling rudder and of normal rudder with rectangle were made. Experiments were carried out in the circulating water tank of Kagoshima University. Experiment on visualization of 2-dimensional flow fields in mid-span section of each rudder was done by depth tuft method. Furthermore the lift and the drag acting on the rudder and moment of the rudder shaft were measured. The influences that the rudder tail wedge angle of the shilling rudder effected these forces and moment were examined. As a result the following understood. When a rudder angle is 0, especially one of a shilling rudder, a flow of behind rudder was unstable in a flow immediately, after trailing edge. To calculate the forces acting on a shilling rudder theoretically, especially a situation of a flow around the tail part of a rudder needs to be grasped. We knew to be necessary to make visibility of the position where parted more from a relation. It is able to say that a shilling rudder is excellent in turning even from a normal rudder obviously. A value of drag of a shilling rudder is always larger than a normal redder. Wedge angle of the shilling rudder tail might make a turning performance conversely worse when the angle is greater than 20°. As one of methods to calculate numerically the performance of a shilling rudder, we conceive that to add an influence of wedge angle α to one after determining the performance of a shilling rudder of wedge angle α=0, first.
内容記述言語 en
収録雑誌名 ja : 鹿児島大学水産学部紀要
en : Memoirs of Faculty of Fisheries Kagoshima University

巻 43, 号 1, p. 21-39, 発行日 1994-12-25
作成日
日付 1994-12-25
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
ISSN 0453087X
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN00040498
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 553
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 12:37:14.364281
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3