WEKO3
アイテム
農産物の産直ネット販売をめぐる論点と課題 : 農家連携による産直ネット販売の意義
http://hdl.handle.net/10232/00030289
http://hdl.handle.net/10232/00030289851428dd-acf3-46a0-ba2e-b158612bc271
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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AN00040603_v67_p16-28 (682.3 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2018-06-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 農産物の産直ネット販売をめぐる論点と課題 : 農家連携による産直ネット販売の意義 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Problems of Direct Selling Agricultural Products in E-commerce : Significance of Collaboration with Local Farmers | |||||
言語 | en | |||||
タイトルよみ | ||||||
その他のタイトル | ノウサンブツ ノ サンチョク ネット ハンバイ オ メグル ロンテン ト カダイ : ノウカ レンケイ ニヨル サンチョク ネット ハンバイ ノ イギ | |||||
著者 |
樊, 帆
× 樊, 帆× 秋山, 邦裕 |
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著者よみ | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 131915 | |||||
姓名 | アキヤマ, クニヒロ | |||||
別言語の著者 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 131916 | |||||
姓名 | FAN, Fan | |||||
別言語の著者 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 131917 | |||||
姓名 | AKIYAMA, Kunihiro | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 農産物 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 産直ネット販売 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 農家連携 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Agricultural Products | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Direct Marketing in E-commerce | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Collaboration with Local Farmers | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
要約(Abstract) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 近年,農産物ネット販売が増加しつつある中,ネットにおける「双方向コミュニケーション」という特徴を最も活かせる,生産者による産直ネット販売に注目されている。しかし,生産者が独自にネット販売を行うと,品揃えや販路の面で大きな問題に直面することが多い。本研究では,農産物のネット販売の現状を把握した上で,他のネット販売形態との違いに注目しつつ,産直ネット販売の意義を論じる。また,既存研究をレビューして個人による産直ネット販売の問題点を探った上で,農家連携による産直ネット販売の意義を解明する。 | |||||
要約(Abstract) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Recently, e-commerce, which is directly managed by producers, has become popular among farmers, as they can take advantage of, so-called, “two-way communication system.” However, when selling their products on the internet, some farmers are often confronted with the problems of selection of agricultural products and their dealings. In this study, we deal with the importance of e-commerce of agricultural products under the ground of thorough understanding of the present situation, comparing it with other business models on the internet. Additionally, we review some previous researches to identify the significance and some issues for each participant in local producer networks engaged in e-commerce. | |||||
収録雑誌名 |
鹿兒島大學農學部學術報告 en : Bulletin of the Faculty of Agriculture, Kagoshima University 巻 67, p. 16-28, 発行日 2017 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24321885 | |||||
NII書誌ID(雑誌) | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00040603 | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
NDC | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 673.36 | |||||
公開者・出版者 | ||||||
出版者 | 鹿児島大学 | |||||
公開者よみ | ||||||
値 | カゴシマ ダイガク | |||||
公開者別名 | ||||||
値 | Kagoshima University |