ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 関連学協会等
  2. 鹿児島大学言語文化研究会
  3. VERBA
  1. 掲載誌一覧
  2. VERBA
  3. vol.42

Reducing Language Anxiety Through the Medium of English in EFL Classes : Focusing on Instructor Intervention and Learner Response in Tertiary English Classes

http://hdl.handle.net/10232/00030471
http://hdl.handle.net/10232/00030471
437d4e33-9af5-4031-804d-2c062eb2355c
名前 / ファイル ライセンス アクション
VERBA_42_p28-39.pdf VERBA_42_p28-39 (375.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-03-18
タイトル
タイトル Reducing Language Anxiety Through the Medium of English in EFL Classes : Focusing on Instructor Intervention and Learner Response in Tertiary English Classes
タイトル言語 en
著者 藏本, 真衣

× 藏本, 真衣

WEKO 132777

en KURAMOTO, Mai

ja 藏本, 真衣

Search repository
言語
言語 eng
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 TETE
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 language anxiety
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 instructional methods
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 tertiary EFL learners
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 questionnaire survey
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 The reform of English education in Japan aims to equip students with a “Global Outlook” by encouraging non-native (NN) English teachers to teach through the medium of English. The situation is a challenge for NN English teachers due to their lack of experience which may lead to language anxiety for the students and interrupt their comprehension processes. Noting this aspect, this research presents the findings of a questionnaire survey focusing on to what extent and how language anxiety was reduced by the medium of English for instruction among college EFL learners throughout a 15-class semester. The survey was administered twice: the first time in Week 6 (Survey 1) and the second time in Week 11 (Survey 2). The participants for this research were first-year Japanese students from three different faculties of a national university (n=68). After the application of the paired-samples t-tests on the pre and post surveys were carried out, the results did not show any significant difference in terms of the students’ perceptions and understanding of the instructor’s use of English for instructions. At the same time, some improvements were observed in the utilization of TETE (Teaching English Through English) in terms of the students being able to ask questions in a spontaneous manner and answer questions asked of them by the instructor.
内容記述言語 en
収録雑誌名 en : VERBA

巻 42, p. 28-39, 発行日 2019-03-15
作成日
日付 2019-03-15
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
ISSN 24326585
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN00340695
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 377
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学言語文化研究会
出版者言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 14:08:52.892726
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3