ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編
  3. vol.70
  1. 教育学部
  2. 教育学部・紀要論文

スロベニアのインクルーシブ教育の実際と課題 : 視覚障害、肢体不自由、知的障害児への支援と現職教員研修

http://hdl.handle.net/10232/00030505
http://hdl.handle.net/10232/00030505
5ee31f98-3c6a-49fc-b6fb-341394759f54
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10041362_v70_p115-128.pdf AN10041362_v70_p115-128 (2.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-04-10
タイトル
タイトル スロベニアのインクルーシブ教育の実際と課題 : 視覚障害、肢体不自由、知的障害児への支援と現職教員研修
タイトル言語 ja
タイトル
タイトル Actual Situation and Issues of Inclusive Education in Slovenia: In-service Teacher Training and Support for Children with Visual Impairments/Physical Impairments/Intellectual Disabilities
タイトル言語 en
著者 片岡, 美華

× 片岡, 美華

WEKO 14978
e-Rad_Researcher 60452926

ja 片岡, 美華

ja-Kana カタオカ, ミカ

en Kataoka, Mika


Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 special needs education
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 special schools
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 inclusion
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 continuum educational programs
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 professional development
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 This article focused on inclusive education in the Republic of Slovenia. The author already published “Special Needs Education in Slovenia” in 2014, and this article expanded the topic to what support was received and where children with special educational needs (SEN) go to learn. In September 2015, the author visited three special schools, a regular school and an in-service teacher training center (PIKA) in Slovenia. Firstly, it is reported that those special schools were for children with visual impairments, physical impairments and intellectual disabilities. Secondly, the regular school, which included 40 children with SEN, was introduced. Thirdly, PIKA was described. Lastly, it raised issues of improving inclusive education.
Since 2000, the Slovene government arranged legislation relating to special education, and some legistation were revised in 2013. Although the government encouraged inclusion according to the arrangement of legislation and setting up continuum educational programs, children with SEN were still, or even more, in special schools which provided traditional types of support. Even though there were various types of specialists coming to the schools, regular teachers struggled with children with SEN and wanted more support. To improve inclusion, teachers’ perceptions of inclusion needed to change. Furthermore academic evaluation made it difficult for children, parents and teachers in inclusive settings, because such evaluations affected their future course.
内容記述言語 en
収録雑誌名 ja : 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編
en : Bulletin of the Faculty of Education, Kagoshima University. Studies in education

巻 70, p. 115-128, 発行日 2019-03-11
作成日
日付 2019-03-11
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
ISSN 09136606
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN10041362
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 378
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 14:07:32.887295
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3