WEKO3
アイテム
比較表現に係る場面・文脈・状況の把握と英語教育 : 文法上の誤用からの示唆
http://hdl.handle.net/10232/00030675
http://hdl.handle.net/10232/000306755b3809db-6784-4587-b12c-6c1fece45a9a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
AA12821280_2_p53-66 (875.4 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-06-12 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 比較表現に係る場面・文脈・状況の把握と英語教育 : 文法上の誤用からの示唆 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | English Comparative Expression in the Context of Situation and its Teaching : Pedagogical Implications for Grammatical Errors | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
高橋, 玄一郎
× 高橋, 玄一郎 |
|||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 比較表現 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 場面・文脈・状況 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 英語教育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 文法上の誤り | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | プラグマティックス | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | comparative expression | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | context of situation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | English teaching | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | grammatical errors | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | pragmatics | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
要約(Abstract) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | These notes and discussion are primarily concerned with English comparative and equative constructions such as in the following two discourse fragments : 1) Taro was born on March 21th, while Jiro was born on February 20th of the same year. That means Jiro is older than Taro rather than * Jiro is as old as Taro. 2) Taro always gets better grades than his brother, Jiro. Although Jiro is as bright as Taro (cf. Jiro is brighter than Taro), he is not as good at taking tests. Judging from the results of the test using the two discourse fragments above, some first year college students seem to be confused with the difference in meaning of the two types of constructions: “X -er than Y” and “ X as ⋮ as Y. ” Researchers have elucidated equatives do not merely indicate strict identity between the two entities (X and Y), but convey a meaning of the same or more (cf. not“ exactly equal” but“ at least equal”). In order to better understand the subtlety of meaning regarding the context of particular situations, excerpts from narrative passages and dialogues are provided. Also, the practical use of similar expressions will be demonstrated by using a scene from the classic story called“ The Praising Game” | |||||
言語 | en | |||||
収録雑誌名 |
ja : 鹿児島大学総合教育機構紀要 巻 2, p. 53-66, 発行日 2019-03 |
|||||
作成日 | ||||||
日付 | 2019-03 | |||||
日付タイプ | Issued | |||||
NII書誌ID(雑誌) | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12821280 | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
NDC | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 835 | |||||
公開者・出版者 | ||||||
出版者 | 鹿児島大学 | |||||
言語 | ja | |||||
公開者・出版者 | ||||||
出版者 | Kagoshima University | |||||
言語 | en |