ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島大学総合教育機構紀要
  3. vol.4
  1. 教育研究施設等・総合教育機構
  2. 総合教育機構・紀要論文

韓国語の統一授業についての報告

http://hdl.handle.net/10232/00031624
http://hdl.handle.net/10232/00031624
071e03e3-66f8-4ebb-b1d1-d80bdda4a7b8
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12821280_4_p117-126.pdf AA12821280_4_p117-126 (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-03-17
タイトル
タイトル 韓国語の統一授業についての報告
タイトル言語 ja
タイトル
タイトル A Report on the Unified Curriculum for Teaching the Korean Language in Kagoshima University
タイトル言語 en
著者 鄭, 芝淑

× 鄭, 芝淑

WEKO 138858

ja 鄭, 芝淑

en JEONG, Jisuk

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題言語 ja
主題Scheme Other
主題 韓国語
キーワード
主題言語 ja
主題Scheme Other
主題 統一授業
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 teaching of the Korean language
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 a unified curriculum for teaching a foreign language
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿は2017年度に開始され2019年度に本格化した鹿児島大学の韓国語統一授業の報告である。
 外国語の統一授業は次の三つの側面を持っている。
 1.到達目標の統一
 2.学習過程の統一
 3.成績評価の統一
これらの側面には、それぞれ実施上の問題点があり、本学の韓国語の統一授業の試みはそれに対する解決法の一例である。
統一授業を行うには、時間的にも精神的にも負担が伴う。しかし、それは教授技術の向上や教員相互の連帯意識の増進という副産物があり、それがまた学生のためにもなるだろう。さらに、それは我々の学生に対する外国語教員としての責任感の表明にもなると思われる。
内容記述言語 ja
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 This reports on the unified curriculum for teaching the Korean language in Kagoshima University, which began partially in the academic year 2017 and was expanded to its full extent in academic year 2019.
A unified curriculum for teaching a foreign language can be divided into and examined with respect to three main aspects:
 1 Unified Target
 2 Unified Content
 3 Unified Assessment (of Student's Efforts)
 Each of these aspects has its own problems and difficulties. Our unified curriculum for teaching the Korean language is a solution to these problems and difficulties.
To maintain a unified curriculum, we should be ready to bear a heavy burden both temporally and mentally. However, it can bring beneficial by-products such as the improvement of our teaching skills or solidarity among the teaching staff, which can, in turn, become a benefit to our students. It can also be a good manifestation of our responsibility to our students as teachers of foreign languages.
内容記述言語 en
収録雑誌名 ja : 鹿児島大学総合教育機構紀要

巻 4, p. 117-126, 発行日 2021-03
作成日
日付 2021-03
日付タイプ Issued
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AA12821280
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 370
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:43:51.900158
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3