ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編
  3. vol.72(2021年3月)
  1. 教育学部
  2. 教育学部・紀要論文

Teaching Shakespeare’s Plays from the Viewpoint of Comprehensive Art: A Cross-Genre Approach in English Classes for a Better Understanding of Individual Plays

http://hdl.handle.net/10232/00031659
http://hdl.handle.net/10232/00031659
09f13d8b-d123-4edf-9abb-0ae49560673b
名前 / ファイル ライセンス アクション
24359785_v72_119-126.pdf 24359785_v72_119-126 (697.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-03-30
タイトル
タイトル Teaching Shakespeare’s Plays from the Viewpoint of Comprehensive Art: A Cross-Genre Approach in English Classes for a Better Understanding of Individual Plays
タイトル言語 en
著者 丹羽, 佐紀

× 丹羽, 佐紀

WEKO 138997

en NIWA, Saki

ja 丹羽, 佐紀

Search repository
言語
言語 eng
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 cross-genre
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Shakespeare
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 performance
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 plays
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 class
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 Shakespeare’s plays are often taught to undergraduate students in Japan by incorporating them into the syllabus of English or British literature. One of the methods of teaching Shakespeare’s plays is through the intensive reading of the texts, which is an essential technique to enable students to focus on the words and arouse a deep interest in the beauty of his plays. Students are encouraged to consider alternative meanings and connotations of various words or phrases spoken by characters through an intensive reading. At the same time, it is important for teachers to make students recognise that Shakespeare’s plays were originally written to be performed in theatres. This means that multiple aspects of the plays, which include not only words but also visual images, music, mutual responses between performers and audiences, and even a faint sound of breathing brought by their excitement, are incorporated in the same spatial world in theatres. If teachers want to develop the diverse gifts of students by teaching Shakespeare’s plays, they should expand their approaches further to equip students with wider knowledge. With this assumption, I suggest that a cross-genre approach would be meaningful because drama is primarily a comprehensive art, and Shakespeare’s plays should also be taught as such. I refer to several ways for teaching Shakespeare’s plays from cross-genre perspectives.
内容記述言語 en
収録雑誌名 ja : 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編
en : Bulletin of the Faculty of Education, Kagoshima University. Studies in education

巻 72, p. 119-126, 発行日 2021-03
作成日
日付 2021-03
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
ISSN 24359785
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN10041362
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 370
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:43:04.478969
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3