Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2022-04-14 |
タイトル |
|
|
タイトル |
新たな時代に求められる「数学的に考える資質・能力」を身に付ける生徒の育成 : 数学の学習過程のイメージ図に「学習を調整する視点」を取り入れた授業の展開とその評価 |
タイトル |
|
|
タイトル言語 |
en |
|
タイトル |
Fostering Students Who Acquire the "Qualities and Abilities to Think Mathematically" That Are Required in the New Era : Development and Evaluation of Lessons That Incorporate "Viewpoints of Adjusting Learning" into a Schematic Figure of Mathematical Learning |
タイトルよみ |
|
|
タイトルよみ |
アラタナ ジダイ ニ モトメラレル スウガクテキ ニ カンガエル シシツ ノウリョク オ ミニツケル セイト ノ イクセイ : スウガク ノ ガクシュウ カテイ ノ イメージズ ニ ガクシュウ オ チョウセイ スル シテン オ トリイレタ ジュギョウ ノ テンカイ ト ソノ ヒョウカ |
著者 |
豊留, 洋輔
追立, 直也
榊, 隼弥
中野, 弘章
|
著者よみ |
|
|
|
姓名 |
トヨドメ, ヨウスケ |
著者よみ |
|
|
|
姓名 |
オイタテ, ナオヤ |
著者よみ |
|
|
|
姓名 |
サカキ, ジュンヤ |
著者よみ |
|
|
|
姓名 |
中野, 弘章 |
|
|
姓名 |
ナカノ, ヒロアキ |
|
|
姓名 |
Nakano, Hiroaki |
別言語の著者 |
|
|
|
姓名 |
TOYODOME, Yosuke |
別言語の著者 |
|
|
|
姓名 |
OITATE, Naoya |
別言語の著者 |
|
|
|
姓名 |
SAKAKI, Junya |
別言語の著者 |
|
|
|
姓名 |
中野, 弘章 |
|
|
姓名 |
ナカノ, ヒロアキ |
|
|
姓名 |
Nakano, Hiroaki |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
学習を調整する視点 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
「What If Not?」(もし~でなければ) |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
収録雑誌名 |
鹿児島大学教育学部教育実践研究紀要
en : Bulletin of the educational research and development, Faculty of Education, Kagoshima University
巻 31,
p. 312-321,
発行日 2022
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
ISSN |
2435113X |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
NDC |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
公開者・出版者 |
|
|
出版者 |
鹿児島大学 |
公開者よみ |
|
|
公開者よみ |
カゴシマ ダイガク |
公開者別名 |
|
|
公開者別名 |
Kagoshima University |