ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 医歯学総合研究科
  2. 医歯学総合研究科・博士論文

日本の医学科・薬学科・歯学科・看護学科における漢方教育の問題点と学際的連携教育の必要性に関する調査

http://hdl.handle.net/10232/00032192
http://hdl.handle.net/10232/00032192
e9d5e497-578a-4b07-8a31-6e0b03fd4f15
名前 / ファイル ライセンス アクション
Diss_宇都_奈々美_ISK680_2022.pdf Diss_宇都_奈々美_ISK680_2022 (754.5 kB)
license.icon
Diss_宇都_奈々美_ISK680_2022【追加修正箇所】.pdf Diss_宇都_奈々美_ISK680_2022【追加修正箇所】 (113.2 kB)
Abstract_宇都_奈々美_4512800090_2022.pdf Abstract_宇都_奈々美_4512800090_2022 (155.6 kB)
Result_UTO_ Result_UTO_ Nanami_isk_680 (136.6 kB)
Comments_UTO Comments_UTO _Nanami_isk_680.pdf (57.8 kB)
Item type 学位論文 / Thesis or Dissertation(1)
公開日 2023-01-18
タイトル
タイトル Survey of Problems in Kampo Curriculum and the Need for Interdisciplinary Collaboration Education in Japanese Medical, Pharmacy, Dental, and Nursing Departments
タイトル言語 en
タイトル
タイトル 日本の医学科・薬学科・歯学科・看護学科における漢方教育の問題点と学際的連携教育の必要性に関する調査
タイトル言語 ja
著者 宇都, 奈々美

× 宇都, 奈々美

WEKO 141502

ja 宇都, 奈々美

ja-Kana ウト, ナナミ

en Uto, Nanami

Search repository
言語
言語 eng
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Interdisciplinary collaboration education
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Kampo education
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Core curriculum
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Kampo medicine
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Questionnaire survey
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Medicine
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Dentistry
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Pharmacy
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Nursing
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_db06
資源タイプ doctoral thesis
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 In recent years, there has been a lot of research on the effectiveness of Kampo medicine. New findings from modern medicine are also being delivered in addition to traditional education in Japanese University. Kampo treatment covers a wide range of disorders. To achieve multidisciplinary cooperation in Kampo treatment, it is necessary to have an education system in which pharmacy, nursing, medicine and dentistry collaborate. The purpose of this study was to investigate the current status of Kampo classes in Japanese universities to clarify the problems experienced by each department and the needs for a system of interdisciplinary collaboration, and to examine what a new curriculum should encompass. We conducted a questionnaire survey of the Kampo curriculum at all medical, pharmaceutical, dental and nursing schools at universities in Japan. The target respondents were faculty members and administrators in charge of Kampo lectures. Multivariate analysis and correspondence analysis were conducted for multiple response items. Fisher's exact test and Cochrane's Q test were used to compare response frequency among departments and desired collaborators in each faculty, respectively. The results showed that the lack of instructors and the number of hours in the curriculum were problems in the departments of medicine, dentistry, and nursing. Medical, nursing, and dental departments cited the lack of time in their curriculum as a problem. The departments of medicine and pharmacy wished to further incorporate experiential learning (active learning) and problem-based learning/tutorial teaching methods. Incorporating an interdisciplinary collaboration system in the Kampo curriculum was required by a large percentage of respondents from all four academic departments. We identified trends in the problems and needs of each individual department, and this has given us direction for the development of Kampo curriculum in the future. Based on these findings, a new curriculum that includes interdisciplinary collaboration is required.

Nanami Uto, Marie Amitani, Haruka Amitani, Shugo Kurazono, Yoshiki Kobayashi, Mika Sakaki, Hajime Suzuki, Akio Inui, Tetsuhiro Owaki, Akihiro Asakawa
Survey of problems in Kampo curriculum and the need for interdisciplinary collaboration education in Japanese medical, pharmacy, dental, and nursing departments
Neuropeptides 92 (2022) 102225
https://doi.org/10.1016/j.npep.2021.102225
内容記述言語 en
作成日
日付 2023-01-06
日付タイプ Collected
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 490
ファイル(説明)
内容記述 博士論文全文, 博士論文全文追加修正資料, 博士論文要旨, 最終試験結果の要旨, 論文審査の要旨
公開者・出版者
出版者 Elsevier
出版者言語 en
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 カゴシマ ダイガク
出版者言語 ja-Kana
備考
備考 【指導教員:浅川明弘】学位論文公開審査は博士論文全文に博士論文全文追加修正資料を加えたもので行った
date.appl
appl 【学位申請日】2022-02-02
学位名
学位名の言語 ja
学位名 博士(医学)
学位名
学位名の言語 en
学位名 Doctor of Philosophy in Medical Science
学位授与機関名
学位授与機関識別子Scheme kakenhi
学位授与機関識別子 17701
学位授与機関名の言語 ja
学位授与機関名 鹿児島大学
学位授与年月日
学位授与年月日 2023-01-16
学位授与番号
学位授与番号 甲総研第680号
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 09:58:44.085576
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3