ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編
  3. vol.74(2023年3月)
  1. 教育学部
  2. 教育学部・紀要論文

Fostering Students’ Willingness to Communicate in English Through Skit Activities

http://hdl.handle.net/10232/00032468
http://hdl.handle.net/10232/00032468
23cb2d13-ecd1-4a31-8a1a-e846aa811599
名前 / ファイル ライセンス アクション
24359785_v74_1-14.pdf 24359785_v74_1-14 (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-06
タイトル
タイトル Fostering Students’ Willingness to Communicate in English Through Skit Activities
タイトル言語 en
著者 ISHIHARA, Tomohide

× ISHIHARA, Tomohide

WEKO 142376

en ISHIHARA, Tomohide

Search repository
KUBOTA, Michiko

× KUBOTA, Michiko

WEKO 142377

en KUBOTA, Michiko

Search repository
言語
言語 eng
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 fluency
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 skit activities
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 willingness to communicate
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 speaking anxiety
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 perceived competence
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 This study reports on a series of skit activities in a high school English class. The class aims to foster students’ positive attitudes toward speaking in English with a focus on the concept of willingness to communicate (WTC), anxiety, and the self-perceived competence that supports it. In this practice, 54 high school students performed a series of skit activities. In the instruction, a teacher prepared skits with familiar content but the degree of freedom was increased as the course progressed. Students were allowed to work cooperatively in a pair or group during the activities. Pre- and post-questionnaires revealed a slight increase in perceived competence and unchanged anxiety, and contrary to expectations, a slight decrease in WTC. On the other hand, the results of a speaking test indicated that speaking fluency and overall performance had significantly improved. In addition, the results of the reflection sheets and supplementary interviews conducted in each class showed that the students were enjoying the skit activities, cooperating with classmates, and gradually enjoying engaging in the task, although this did not necessarily lead to their willingness to use English inside and outside the class.
内容記述言語 en
収録雑誌名 ja : 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編
en : Bulletin of the Faculty of Education, Kagoshima University. Studies in education

巻 74, p. 1-14, 発行日 2023-03
作成日
日付 2023-03
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
ISSN 24359785
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN10041362
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 370
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 09:56:58.780015
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3