ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 保健学研究科
  2. 保健学研究科・博士論文

潜在運動学習の⽅略は脳卒中患者の⼆重課題パフォーマンスに有益である

http://hdl.handle.net/10232/0002000172
http://hdl.handle.net/10232/0002000172
fefe41c6-4fad-44f2-baf4-8a07ddd6a3bd
名前 / ファイル ライセンス アクション
Diss_有川瑛人_HOK038_2023.pdf Diss_有川瑛人_HOK038_2023.pdf
license.icon
Abstract_有川瑛人_4715700039_2023.pdf Abstract_有川瑛人_4715700039_2023.pdf
Result_ARIKAWA Result_ARIKAWA Eito_hok_38 (129 KB)
Comments_ARIKAWA_Eito_hok_38.pdf Comments_ARIKAWA_Eito_hok_38 (61.6 KB)
Item type 学位論文 / Thesis or Dissertation(1)
公開日 2024-03-25
タイトル
タイトル Implicit Motor Learning Strategies Benefit Dual-Task Performance in Patients with Stroke
タイトル言語 en
タイトル
タイトル 潜在運動学習の⽅略は脳卒中患者の⼆重課題パフォーマンスに有益である
タイトル言語 ja
著者 有川, 瑛人

× 有川, 瑛人

WEKO 143936

ja 有川, 瑛人

ja-Kana アリカワ, エイト

en Arikawa, Eito


Search repository
言語
言語 eng
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 stroke
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 implicit learning
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 explicit learning
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 serial reaction time
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 attention
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 working memory
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 dual-task
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 motor skills
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 rehabilitation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_db06
資源タイプ doctoral thesis
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 Background and Objectives: In stroke rehabilitation, the use of either implicit or explicit learning as a motor learning approach during dual tasks is common, but it is unclear which strategy is more beneficial. This study aims to determine the benefits of implicit versus explicit motor learning approaches in patients with stroke. Materials and Methods: Seventeen patients with stroke and 21 control participants were included. Motor learning was evaluated using the Serial Reaction Time Task (SRTT) in the context of dual-task conditions. The SRTT was conducted on two separate days: one day for implicit learning conditions and the other day for explicit learning conditions. Under the explicit learning conditions, a task rule was given to the participants before they started the task, but not under the implicit learning conditions. Learning scores were calculated for both implicit and explicit learning, and these scores were then compared within groups for patients with stroke and controls. We calculated the difference in learning scores between implicit and explicit learning and conducted a correlation analysis with the Trail Making Test (TMT) Parts A and B. Results: Learning scores on the SRTT were not different between implicit and explicit learning in controls but were significantly greater in patients with stroke for implicit learning than for explicit learning. The difference in learning scores between implicit and explicit learning in patients with stroke was correlated with TMT-A and showed a correlation trend with TMT-B. Conclusions: Implicit learning approaches may be effective in the acquisition of motor skills with dual-task demands in post-stroke patients with deficits in attention and working memory.

Eito Arikawa, Masatomo Kubota, Tomoko Haraguchi, Masachika Takata and Shoji Natsugoe
Implicit Motor Learning Strategies Benefit Dual-Task Performance in Patients with Stroke
Medicina 2023, 59, 1673
https://doi.org/10.3390/medicina59091673
内容記述言語 en
作成日
日付 2024-03-07
日付タイプ Collected
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ファイル(説明)
内容記述 博士論文全文, 博士論文要旨, 最終試験結果の要旨, 論文審査の要旨
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 MDPI
出版者言語 en
備考
備考言語 ja
備考 【指導教員:窪田正大】
学位名
学位名の言語 ja
学位名 博士(保健学)
学位名
学位名の言語 en
学位名 Doctor of Philosophy in Health Science
学位授与機関名
学位授与機関識別子Scheme kakenhi
学位授与機関識別子 17701
学位授与機関名の言語 ja
学位授与機関名 鹿児島大学
学位授与年月日
学位授与年月日 2024-03-13
学位授与番号
学位授与番号 甲保研第38号
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-03-25 06:57:00.934546
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3