ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編
  3. vol.76(2025年3月)
  1. 教育学部
  2. 教育学部・紀要論文

P4C を取り入れた中学校社会科実践の中で教師は何を得たのか : 授業づくり過程における教師と共同研究者の対話内容の分析を通して

http://hdl.handle.net/10232/0002000816
http://hdl.handle.net/10232/0002000816
06096aa9-6ce0-46e9-90ef-ae9518bc0eaa
名前 / ファイル ライセンス アクション
24359785_v76_23-42.pdf 24359785_v76_23-42.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-05-02
タイトル
タイトル P4C を取り入れた中学校社会科実践の中で教師は何を得たのか : 授業づくり過程における教師と共同研究者の対話内容の分析を通して
タイトル言語 ja
タイトル
タイトル What did a teacher get from the practice of Junior High School Social Studies using P4C? : Analyzing Dialogues Between Teacher and Researcher in Lesson Development
タイトル言語 en
著者 福井, 駿

× 福井, 駿

WEKO 144013

ja 福井, 駿

en Fukui, Suguru

Search repository
岩川, 朋之

× 岩川, 朋之

WEKO 138713

ja 岩川, 朋之

en Iwakawa, Tomoyuki

Search repository
渡邊, 蒼空

× 渡邊, 蒼空

WEKO 144556

ja 渡邊, 蒼空
渡辺, 蒼空

en Watanabe, Sora

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 P4C
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Lesson Development
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Students Questions
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Facilitation
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Teacher's beliefs
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 In this study, we collected data on the contents of multiple meetings held between a junior high school teacher who were trying to create social studies classes using P4C and a researcher who were trying to support the teacher. We analyzed the teacher’s concerns, discoveries, and realistic responses, and why they were occurring, and then, discussed the transformation of the teacher’s beliefs based on the analysis results.
In this case, the teacher was required to be a participant in the P4C dialogues in classes and as a result, in the back and forth process of being determined by the dialogue situation and at the same time being particular about his/her own position as a teacher, we found a teacher who was re-examining “what he/she wanted (or needed) as a social studies teacher”.
It was suggested that the process of trying to make sense of P4C in one’s own way, which is considered ‘hard to make sense of’ in a school culture in which one is also part of, becomes a form of self-questioning about one's own everyday teaching.
内容記述言語 en
収録雑誌名 ja : 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編
en : Bulletin of the Faculty of Education, Kagoshima University. Studies in education

巻 76, p. 23-42, 発行日 2025-03
作成日
日付 2025-03
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
ISSN 24359785
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN10041362
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-05-02 04:18:39.989155
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3