ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編
  3. vol.55
  1. 教育学部
  2. 教育学部・紀要論文

Sound Spellings : Online Pronunciation Enhancement in a Computer Assisted Language Learning Environment

http://hdl.handle.net/10232/854
http://hdl.handle.net/10232/854
749971e5-5d69-48fe-99fc-2e301013ade1
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004239437.pdf KJ00004239437.pdf (731.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-08-11
タイトル
タイトル Sound Spellings : Online Pronunciation Enhancement in a Computer Assisted Language Learning Environment
タイトル言語 en
著者 STEPHEN, F. Culhane

× STEPHEN, F. Culhane

WEKO 71136

en STEPHEN, F. Culhane

Search repository
ITO, Hisayasu

× ITO, Hisayasu

WEKO 71137

en ITO, Hisayasu

Search repository
言語
言語 eng
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Sound Spellings
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 electronic textbook (etext)
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 pronunciation teaching
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Computer Assisted Language Learning (CALL)
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Katakana-English
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 This study examines the impact of a methodology for enhancing English as a second language pronunciation among Japanese learners through web-based listening and speaking exercises. Students in classes using an emergent approach for countering Katakana-English, characteristic Japanese sound patterns mistakenly adopted during English pronunciation, were compared to others doing traditional pronunciation training. The methodology used adapted a simplified reading system often utilized by broad-casters, dubbed here Sound Spellings, to provide new patterns of pronunciation that may assist in breaking down Katakana-based pronunciation tendencies. Independent raters compared pronunciation of written key terms from the textbook being used among a sample group, including students undergoing the Sound Spellings treatment and others instructed with traditional exercises. Results show significant improvement in pronunciation among students undergoing the Sound Spelling treatment, as compared to moderate to weak improvement among the control group. The findings suggest more development of similar approaches may help reduce Katakana-based soundings and offer significant improvement for Japanese learners of English.
内容記述言語 en
収録雑誌名 ja : 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編
en : Bulletin of the Faculty of Education, Kagoshima University. Studies in education

巻 55, p. 71-82, 発行日 2004-02-23
作成日
日付 2004-02-23
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
ISSN 09136606
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN10041362
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 370
NIIsubject
主題言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 09:26:26.459918
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3