ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教育研究施設等・共通教育センター
  2. 共通教育センター・科研費報告

日本語リテラシーを育成する学士課程カリキュラムの開発

http://hdl.handle.net/10232/23919
http://hdl.handle.net/10232/23919
c6ea9f47-3f5b-4c73-843d-51b299a6b0d5
名前 / ファイル ライセンス アクション
24730659_伊藤奈賀子.pdf 24730659_伊藤奈賀子.pdf (271.0 kB)
Item type 研究報告書 / Research Paper(1)
公開日 2015-05-19
タイトル
タイトル 日本語リテラシーを育成する学士課程カリキュラムの開発
タイトル言語 ja
タイトル
タイトル Study on the Development of University Undergraduate Curriculum focused on the Japanese Literacy Education
タイトル言語 en
著者 伊藤, 奈賀子

× 伊藤, 奈賀子

WEKO 7067
NRID 1000010387459

ja 伊藤, 奈賀子

en ITO, Nagako

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題言語 ja
主題Scheme Other
主題 カリキュラム論
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws
資源タイプ research report
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 2012-2013年度科学研究費助成事業(若手研究(B))研究成果報告書 課題番号:24730659 研究代表者:伊藤奈賀子(鹿児島大学・教育センター・准教授)
内容記述言語 ja
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究の目的は、日本語リテラシー教育に注目して、体系的学士課程カリキュラム構築に向けた示唆を得ることである。日本語リテラシー教育に注目する意義は、日本語リテラシーが学部横断的なアカデミズムの汎用的能力である一方、その育成を目的とした授業実践のみが重視される傾向があることである。調査の結果、評価指標を明らかにした上で日本語リテラシーに関する到達目標を大学の教育目標として明確に位置付けている例は管見の限り見られなかった。その原因として、「学士」に必要な日本語リテラシーの水準が定まっていないことが挙げられる。そのため、体系的学士課程カリキュラム構築には教養教育・一般教育の達成度の明確化が必要である。
内容記述言語 ja
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study is to obtain suggestions for the systematic undergraduate university curriculum, focused on the Japanese literacy education. Significances of the Japanese literacy education are followings. 1. Japanese literacy or language literacy is a generic capability for academism, so every university student must acquire it. 2. Despite the above-mentioned,a lot of universities consider that it is to be sufficient only to set the class named "Japanese literacy". A result of my investigation, few universities place the Japanese literacy education in the curriculum with the clear goals and the strict criteria. As the cause, the achievement of the Japanese literacy in not fixed as the requirements of bachelor degree. This fact suggests that the clarification of the achievement of liberal arts education or general education is necessary for the systematic undergraduate curriculum construction.
内容記述言語 en
作成日
日付 2014-05-28
日付タイプ Collected
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 807
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
科研費番号
科研費番号 24730659
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 13:42:14.989326
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3