ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編
  3. vol.54
  1. 教育学部
  2. 教育学部・紀要論文

児童の学校・教室イメージと学校適応との関連

http://hdl.handle.net/10232/848
http://hdl.handle.net/10232/848
fb337ead-7603-443e-936e-31298d505a5f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000689950.pdf KJ00000689950.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-03-06
タイトル
タイトル 児童の学校・教室イメージと学校適応との関連
タイトル言語 ja
タイトル
タイトル The Effect of School and Classroom Images on Adjustment to the School in Children.
タイトル言語 en
著者 假屋園, 昭彦

× 假屋園, 昭彦

WEKO 144005
e-Rad_Researcher 30274674

ja 假屋園, 昭彦

en Kariyazono, Akihiko


Search repository
西, 耕治

× 西, 耕治

WEKO 68257

ja 西, 耕治

en NISHI, Koji

Search repository
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of present study was to investigate the effect of school and classroom images on adjustment to the school among children. In Study 1, two scales were constructed to assess school and classroom images in elementary school children. In the school image scale, factor analysis yielded 4 factors : positive exterior, negative exterior, dominance, and safeguard. In the classroom image scale, factor analysis yielded 4 factors : relief, crowdedness, dominance, and cheerfulness. These findings suggest that schools and classrooms allow children to project their thought, feeling, conflicts, and frames of mind. In Study 2, Multiple-regression analyses were performed on the variables of school and classroom image ratings, using school and classroom image ratings as independent variables and school moral test ratings as dependent variables. The results shows that feelings of being dominated have an effect on children adjustment to the school.
内容記述言語 en
収録雑誌名 ja : 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編
en : Bulletin of the Faculty of Education, Kagoshima University. Studies in education

巻 54, p. 239-254, 発行日 2003-03-18
作成日
日付 2003-03-18
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
ISSN 09136606
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN10041362
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 370
NIIsubject
主題言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 12:52:32.534174
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3