WEKO3
アイテム
P2P技術を利用した分散システム上の実時間操作共有システム
http://hdl.handle.net/10232/4119
http://hdl.handle.net/10232/4119a8c93a1b-47b5-4a42-9a3c-906d0473b487
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
IPSJ-JNL4602009.pdf (310.0 kB)
|
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-02-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | P2P技術を利用した分散システム上の実時間操作共有システム | |||||
タイトル言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A System Which Shares the Common Operation on a Distributed System in Realtime Using P2P Technology | |||||
タイトル言語 | en | |||||
著者 |
山之上, 卓
× 山之上, 卓 |
|||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
要約 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P2P技術を利用して, 多数の端末コンピュータのアプリケーション操作を, その利用者間で, 実時間で共有するシステムについて述べる.P2P技術とネットワークスイッチを利用することによって, 端末数がNの場合, O(log N)の遅延時間で, 1つの端末で行われる操作をすべての端末で表示することができる.端末間で操作を共有するためには, 同時に複数の端末で異なる操作が行われることがないようにしなければならない.これを実現するために, 最大でO(log N)の時間でcritical sectionに入ることができる排他制御アルゴリズムを組み込んでいる.40台の端末を使って, 本システムと同じアプリケーションを使用するクライアント-サーバ型のシステムと性能を比較したところ, マウス操作を行った場合はP2P技術を利用したほうが遅延が短かった.遠隔地間で操作を共有し, ゲームを行うこともできた. | |||||
内容記述言語 | ja | |||||
要約 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | A sytem, which shares the common operation of applications on many terminals of a distributed system in realtime using P2P technology, is shown. This system can show an operation on a terminal to every terminal in the latency of at most O(log N) time complexity, where N is the number of terminals, using a P2P technology and a switching network. In order to share a common operation on computer terminals, at most one operation must be executed on the terminals at a time. In order to realize this, a mutual exclusion algorithm is embedded in this system. The time complexity of entering the critical section is O(log N). We have compared the performance of this system with the performance of a client-server system which has the same applications using 40 terminals. The latency of our system was shorter than the client-server system when a mouse was moving. A game could be played by remote users using this system. | |||||
内容記述言語 | en | |||||
収録雑誌名 |
ja : 情報処理学会論文誌 巻 46, 号 2, p. 392-402, 発行日 2005-02-15 |
|||||
作成日 | ||||||
日付 | 2005-02-15 | |||||
日付タイプ | Issued | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
ISSN | 03875806 | |||||
NII書誌ID(雑誌) | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
NC ID | AN00116647 | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
NDC | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 548 | |||||
NII subject | ||||||
主題言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 情報学 | |||||
公開者・出版者 | ||||||
出版者 | 社団法人情報処理学会 | |||||
出版者言語 | ja | |||||
公開者・出版者 | ||||||
出版者 | Information Processing Society of Japan | |||||
出版者言語 | en | |||||
関連(relation)(relationType設定なし) | ||||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://id.nii.ac.jp/1001/00010699/ |