WEKO3
アイテム
学習障害のある学生への支援モデル : 米国ランドマーク大学の例より
http://hdl.handle.net/10232/5120
http://hdl.handle.net/10232/5120bdb97f47-93bf-4ec3-a67e-7bc66bf38bf9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
59-4.pdf (938.6 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-01-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学習障害のある学生への支援モデル : 米国ランドマーク大学の例より | |||||
タイトル言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Support Model for Students with Learning Disabilities in Higher Education : A Study at Landmark College in the United States | |||||
タイトル言語 | en | |||||
著者 |
片岡, 美華
× 片岡, 美華 |
|||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 発達障害 | |||||
キーワード | ||||||
主題言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 高等教育機関 | |||||
キーワード | ||||||
主題言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学習・生活サポート | |||||
キーワード | ||||||
主題言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学習障害 | |||||
キーワード | ||||||
主題言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | セルフ・アドボカシー・スキル | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
要約 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Landmark College specializes in students with learning disabilities and/or attention deficit hyperactivity disorders. The college provides support for students both in their academic learning and social life by specialist staff. This support includes help with reading and learning and guidance on how to complete assignments, choose themes, plan research and review literature. This support is structured and run by the Academic advisors and Coaching staff in the college. In addition, the Resident dean provides support for the students' time management and social skills. The students in this college learn about their disabilities through the subject and this leads them to understand themselves. The college aims to train students' self advocacy skills and this helps them raise their self-esteem, recognize their needs and ask others effectively for what they need. | |||||
内容記述言語 | en | |||||
収録雑誌名 |
ja : 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編 en : Bulletin of the Faculty of Education, Kagoshima University. Studies in education 巻 59, p. 37-47, 発行日 2008-03-27 |
|||||
作成日 | ||||||
日付 | 2008-03-27 | |||||
日付タイプ | Issued | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
ISSN | 09136606 | |||||
NII書誌ID(雑誌) | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
NC ID | AN10041362 | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
NDC | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
公開者・出版者 | ||||||
出版者 | 鹿児島大学 | |||||
出版者言語 | ja | |||||
公開者・出版者 | ||||||
出版者 | Kagoshima University | |||||
出版者言語 | en |