ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編
  3. vol.60
  1. 教育学部
  2. 教育学部・紀要論文

伝達重視型英語教育の再考 ― Magnan (2007) からの示唆 ―

http://hdl.handle.net/10232/8794
http://hdl.handle.net/10232/8794
32e04c00-c9ea-41f2-b81b-07b258b8b4fa
名前 / ファイル ライセンス アクション
1_Higuchi.pdf 1_Higuchi.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-01-13
タイトル
タイトル 伝達重視型英語教育の再考 ― Magnan (2007) からの示唆 ―
タイトル言語 ja
タイトル
タイトル Reconsidering Communicative Language Teaching (CLT): Insights from Magnan (2007)
タイトル言語 en
著者 樋口, 晶彦

× 樋口, 晶彦

WEKO 3620
NRID 1000020189765

ja 樋口, 晶彦

en Higuchi, Akihiko

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 CLT
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 NCLB Act
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 ACTFL
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 authentic
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 socially constituted linguistics
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 international identities
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Virtual Society
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 CALL
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 autonomous learning
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 This study reconsiders Communicative Language Teaching (CLT) in Japan from Magnan (2007) and from the current issues in CLT in the U.S. where recent federal legislation,such as No Child Left Behind Act (NCLB),and private sector national guidelines,such as The National Standards for Foreign Language Education (ACTFL,1996),have been put into effect. There have been some critical views of CLT-oriented English instruction in Japan mainly on the grounds that (1) there is more emphasis on fluency and communicative ability rather than accuracy,(2) high tolerance for student errors,and (3) the diminished emphasis on English grammar. Many Japanese teachers of English at junior high schools were sometimes skeptical on students' communicative competence and their grammatical knowledge in English language with spending too much in the language activities. ""Are they really effective for developing international understanding and grammatical knowledge for the students under the ostensible basis on CLT?"" This is the crux of the issue in CLT in Japan. There have also been critical views in CLT in the U.S. for the past decade due to the national goals in NCLB Act and ACTFL. Magnan (ibid) claims that students cannot accomplish these demanding goals under CLT-oriented instruction,due to Hyme's notion of ""communicative competence"" where meaning is bound to a particular discourse in a particular community. She claims the limit of CLT suggesting seven possible routes toward the effective world language instruction in the U.S. In light of the insight from Magnan (ibid),this study suggests ""Virtual Society"" with the use of CALL (Computer Assisted Language Learning). By introducing CALL to English classrooms,we could create a leaming environment where Japanese EFL students could contribute actively to meaningful exchanges and explore their intemational understanding to a certain extent with real-world tasks. At the same time,this could also promote autonomous learning for the students outside the classes.
内容記述言語 en
収録雑誌名 ja : 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編
en : Bulletin of the Faculty of Education, Kagoshima University. Studies in education

巻 60, p. 1-14, 発行日 2009-03-01
作成日
日付 2009-03-01
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
ISSN 09136606
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN10041362
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 370
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 12:55:32.024001
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3