ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島大学教育センター年報
  3. vol.5
  1. 教育研究施設等・共通教育センター
  2. 共通教育センター・紀要論文

英語授業における母語使用のビデオと教材利用の教育的効果

http://hdl.handle.net/10232/8298
http://hdl.handle.net/10232/8298
39695d0e-5d57-4661-9f36-c5d7b537d0e8
名前 / ファイル ライセンス アクション
article02.pdf article02.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-01-13
タイトル
タイトル 英語授業における母語使用のビデオと教材利用の教育的効果
タイトル言語 ja
著者 金岡, 正夫

× 金岡, 正夫

WEKO 13786
NRID 1000000311118

ja 金岡, 正夫

en Kanaoka, Masao

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 native language videos
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 first-year Japanese college learners
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 self-reflection
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 individual life goals
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 self-attentive vocabulary
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 This study explored the effects of using native language videos focused on social commitment and contribution through professionalism. The purpose of using such materials was to encourage .rst-year Japanese college learners to become critical and insightful in acquiring their own English, which is crucial in helping them develop their sense of values and philosophy of life. To this end, they were encouraged to engage in self-dialogue and self-reflection through the videos that highlight maturity in adulthood, such as social responsibility and good citizenship. Specifically, these videos were employed so that the students struggled to acquire specific vocabulary and logical communication skills necessary for explaining clearly how they should be able to establish their individual life goals and the values during their college days. A Japanese book focusing on campus-life issues among contemporary Japanese youths was also used to supplement the videos. Some positive results, which were gained from several questionnaires after the study, suggested that English language classes using the videos and the book in the native language may become useful, not only in promoting deeper self-inquiry and self-re.ection, but also in developing self-attentive vocabulary in both Japanese and English languages.
内容記述言語 en
収録雑誌名 ja : 鹿児島大学教育センター年報
en : Educational Center annual report

巻 5, p. 12-27, 発行日 2008-09-01
作成日
日付 2008-09-01
日付タイプ Issued
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AA1209292X
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 377
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 13:17:55.440306
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3