ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島大学水産学部紀要
  3. vol.40
  1. 水産学部
  2. 水産学部・紀要論文

かごしま丸のプロペラ翼換装結果について III : 船体振動・燃料消費量・速力への影響

http://hdl.handle.net/10232/14370
http://hdl.handle.net/10232/14370
43fcfbd9-2b9a-419e-bf4a-9760c6ad9dfd
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00040498_v40_p157-164.pdf AN00040498_v40_p157-164.pdf (558.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-05-01
タイトル
タイトル かごしま丸のプロペラ翼換装結果について III : 船体振動・燃料消費量・速力への影響
タイトル言語 ja
タイトル
タイトル Comparative Study on the Utility of Highly Skewed Propeller in Kagoshima-Maru III : The Effect of Highly Skewed Propeller on Hull Vibrations, Fuel Consumption and Ship-speed
タイトル言語 en
著者 関岡, 幹尚

× 関岡, 幹尚

WEKO 105346

ja 関岡, 幹尚

en SEKIOKA, Mikihisa

Search repository
田中, 久雄

× 田中, 久雄

WEKO 105347

ja 田中, 久雄

en TANAKA, Hisao

Search repository
島里, 錠次

× 島里, 錠次

WEKO 105348

ja 島里, 錠次

en SHIMAZATO, Joji

Search repository
宮原, 圭一

× 宮原, 圭一

WEKO 105349

ja 宮原, 圭一

en MIYAHARA, Keiichi

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 highly skewed propeller blade (HSB)
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 conventional propeller blade (CB)
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 hull vibration
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 fuel consumption
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 ship-speed
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 In order to confirm the effect of Highly Skewed Propeller Blade, long term tests were carried out to investigate changes on hull vibrations, fuel consumption, and ship-speed, not only at a crusing speed, but also at various speed, by replacing propeller blades. The results of the replacement are as follows: 1) Vertical vibrations are effectively reduced at the stern part of the hull. 2) Fuel consumption of the main engine was reduced by about four percent. 3) Ship-speed was slightly raised so that sailing distance per day was slightly pro-longed.
内容記述言語 en
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 プロペラ翼を従来型からハイリースキュード型に換装し,船体振動と主機関の燃料消費量および船速の変化を計測比較し,次のような結果を得た。
1) 船体振動の減少は,船尾部分で顕著であった。
2) 主機関燃料消費量は,1時間あたり4.15%減少した。
3) 船速は,0.41(kt)増加した。以上の実験結果より,かごしま丸では,プロペラ翼をHSBに換装したことにより船体振動の軽減と省エネルギーの点で顕著な効果が再確認できた。
内容記述言語 ja
収録雑誌名 ja : 鹿児島大学水産学部紀要
en : Memoirs of Faculty of Fisheries Kagoshima University

巻 40, p. 157-164, 発行日 1991-12-25
作成日
日付 1991-12-25
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
ISSN 0453087X
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN00040498
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 550
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 12:36:48.159428
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3