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かごしま丸のプロペラ翼換装結果について III : 船体振動・燃料消費量・速力への影響
http://hdl.handle.net/10232/14370
http://hdl.handle.net/10232/1437043fcfbd9-2b9a-419e-bf4a-9760c6ad9dfd
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||||||
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公開日 | 2015-05-01 | |||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||
タイトル言語 | ja | |||||||||||||||||||||
タイトル | かごしま丸のプロペラ翼換装結果について III : 船体振動・燃料消費量・速力への影響 | |||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||
タイトル言語 | en | |||||||||||||||||||||
タイトル | Comparative Study on the Utility of Highly Skewed Propeller in Kagoshima-Maru III : The Effect of Highly Skewed Propeller on Hull Vibrations, Fuel Consumption and Ship-speed | |||||||||||||||||||||
著者 |
関岡, 幹尚
× 関岡, 幹尚
× 田中, 久雄
× 島里, 錠次
× 宮原, 圭一
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言語 | ||||||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題言語 | en | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | highly skewed propeller blade (HSB) | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題言語 | en | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | conventional propeller blade (CB) | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題言語 | en | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | hull vibration | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題言語 | en | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | fuel consumption | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
主題言語 | en | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | ship-speed | |||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||||
要約(Abstract) | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||
内容記述 | In order to confirm the effect of Highly Skewed Propeller Blade, long term tests were carried out to investigate changes on hull vibrations, fuel consumption, and ship-speed, not only at a crusing speed, but also at various speed, by replacing propeller blades. The results of the replacement are as follows: 1) Vertical vibrations are effectively reduced at the stern part of the hull. 2) Fuel consumption of the main engine was reduced by about four percent. 3) Ship-speed was slightly raised so that sailing distance per day was slightly pro-longed. | |||||||||||||||||||||
内容記述言語 | en | |||||||||||||||||||||
要約(Abstract) | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||
内容記述 | プロペラ翼を従来型からハイリースキュード型に換装し,船体振動と主機関の燃料消費量および船速の変化を計測比較し,次のような結果を得た。 1) 船体振動の減少は,船尾部分で顕著であった。 2) 主機関燃料消費量は,1時間あたり4.15%減少した。 3) 船速は,0.41(kt)増加した。以上の実験結果より,かごしま丸では,プロペラ翼をHSBに換装したことにより船体振動の軽減と省エネルギーの点で顕著な効果が再確認できた。 |
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内容記述言語 | ja | |||||||||||||||||||||
収録雑誌名 |
ja : 鹿児島大学水産学部紀要 en : Memoirs of Faculty of Fisheries Kagoshima University 巻 40, p. 157-164, 発行日 1991-12-25 |
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作成日 | ||||||||||||||||||||||
日付 | 1991-12-25 | |||||||||||||||||||||
日付タイプ | Issued | |||||||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||||||
ISSN | 0453087X | |||||||||||||||||||||
NII書誌ID(雑誌) | ||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||||||
NC ID | AN00040498 | |||||||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||||||
NDC | ||||||||||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||||||
主題 | 550 | |||||||||||||||||||||
公開者・出版者 | ||||||||||||||||||||||
出版者言語 | ja | |||||||||||||||||||||
出版者 | 鹿児島大学 | |||||||||||||||||||||
公開者・出版者 | ||||||||||||||||||||||
出版者言語 | en | |||||||||||||||||||||
出版者 | Kagoshima University |