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  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島大学水産学部紀要
  3. vol.23
  1. 水産学部
  2. 水産学部・紀要論文

風浪によるヨーイングの発生と船体の偏流について : 「練習船敬天丸について」

http://hdl.handle.net/10232/13781
http://hdl.handle.net/10232/13781
5fed163f-e9cc-4a36-8717-05919516f810
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00040498_v23_p65-70.pdf AN00040498_v23_p65-70.pdf (2.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-06-17
タイトル
タイトル 風浪によるヨーイングの発生と船体の偏流について : 「練習船敬天丸について」
タイトル言語 ja
タイトル
タイトル On the Occurrence of Yawing and Drift of Ship by Wind and Waves : "In Case of Training Ship KEITEN MARU"
タイトル言語 en
著者 嶋田, 起宜

× 嶋田, 起宜

WEKO 104877

ja 嶋田, 起宜

en SHIMADA, Kiyoshi

Search repository
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 The author investigates in this paper into the relation between the occurrence of yawing and the direction of wind and waves, and also into the drift of ship caused by wind and waves. The investigation is carried out on the 28th March 1974 in Hyuga Nada on KEITEN MARU, Training Ship of the Faculty of Fisheries, Kagoshima University, by sailing her systematically toward eight points, under the condition of north wind with the velocity of 10m/sec. Following tendencies are found out : 1) The occurrence rate of yawing is the highest when wind and waves come on the beam. The rate on the starboard beam is, however, different from that on the port beam. 2) The occurrence rate is comparatively high when disturbance foces of wind and waves come on the starboard bow 45 degrees. And the rate is followed by that astern and then by that on the port bow 45 degrees. 3) This Training Ship has, without any connection with the direction of wind and waves, a tendency to drift toward starboard side, which requires a checking rudder of 2~3 degrees to port side. 4) In connection with the tendency mentioned above, the ship must be always steered correspondingly to port side. 5) The change of course to the right is able to be finished rapidly, to the left is, on the contrary, inactive and requires along time.
内容記述言語 en
収録雑誌名 ja : 鹿児島大学水産学部紀要
en : Memoirs of Faculty of Fisheries Kagoshima University

巻 23, p. 65-70, 発行日 1974-12-25
作成日
日付 1974-12-25
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
ISSN 0453087X
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN00040498
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 660
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
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Ver.1 2023-07-25 12:28:13.245346
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