ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島大学水産学部紀要
  3. vol.34-1
  1. 水産学部
  2. 水産学部・紀要論文

ぜん動波発生装置付き模型双胴船に関する基礎実験 I

http://hdl.handle.net/10232/13327
http://hdl.handle.net/10232/13327
028efd1a-3954-46d8-8fda-a62566131ed0
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00040498_v34-1_p119-135.pdf AN00040498_v34-1_p119-135.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-06-08
タイトル
タイトル ぜん動波発生装置付き模型双胴船に関する基礎実験 I
タイトル言語 ja
タイトル
タイトル Basic Tests of a Twin Hull Ship Model with a Peristaltic Wave Generator I
タイトル言語 en
著者 中山, 博

× 中山, 博

WEKO 105009

ja 中山, 博

en NAKAYAMA, Hiroshi

Search repository
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 The peristaltic motion of ships has a pumping action to shift the fluid in the watercourse in the
traveling direction of waves. With a view to utilizing the pumping action for engineering
purposes (Reynolds number : order of 10^3), the author performed measurement of induced flow
velocity, hull resistance test, and quasi-self propulsion test by use of a twin hull ship model
equipped with a peristaltic wave generator on the inner wall, and obtained the following
information :
In the case amplitude (ε) was 0.5cm, the mean induced flow velocity was highest when
amplitude ratio (α) was 6 and travelling wave velocity (c) was 60cm/sec, being 14.1cm/sec.
It is presumed from the hull resistance test results that the total resistance of the hulls was
4.26gr and effective horsepower (E.H.P) was 43.9×10^{-7} P.S. when α was 6, c was 70cm/sec, and ship velocity was 7.73cm/sec.
The quasi-self propulsion test results show that induced flow velocity and ship velocity
increased with an increase in c regardless of α, suggesting that α has little effect on the both
velocities. Ship velocity was highest when α was 11 and c was 60cm/sec, being 8.23cm/sec.
内容記述言語 en
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 1) 振幅(ε)0.5cmの場合,進行波速度(c)60~90cm/secの範囲で,何れの振幅比(α)においても,誘起流速(v)は,流入部で小さく,中央から徐々に増速され,流出部で最大となり,重畳効果が認められた。α:6, c:60cm/secの時,平均最大値14.1cm/sec。2) 有効馬力は,α:6, c:70cm/sec,速度7.73cm/secの時,抵抗4.26gr, E.H.P.:43.90×10^{-7} P.S.と推定される。3) 準自航試験の場合,何れのαにおいてもcの増加に伴い,誘起流速,従って船速も増加し,αの違いによる速度差は小,α:11, c:60cm/secの時,最大値8.23cm/secを得た。
内容記述言語 ja
収録雑誌名 ja : 鹿児島大学水産学部紀要
en : Memoirs of Faculty of Fisheries Kagoshima University

巻 34, 号 1, p. 119-135, 発行日 1985-12-25
作成日
日付 1985-12-25
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
ISSN 0453087X
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN00040498
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 660
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 12:35:06.067721
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3