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  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島大学水産学部紀要
  3. vol.39
  1. 水産学部
  2. 水産学部・紀要論文

実船プロペラ性能の近似計算法について : 相当無限翼数プロペラ計算法の改良

http://hdl.handle.net/10232/13392
http://hdl.handle.net/10232/13392
b163d2d2-1cd5-4a85-af37-ff1b12756318
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00040498_v39_p99-112.pdf AN00040498_v39_p99-112.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-06-04
タイトル
タイトル 実船プロペラ性能の近似計算法について : 相当無限翼数プロペラ計算法の改良
タイトル言語 ja
タイトル
タイトル On an Approximate Numerical Method for Estimating the Performance of Actual Ship Propeller : Improvement of a Numerical Method for the Equivalent Infinitely-Bladed Propeller
タイトル言語 en
著者 上田, 耕平

× 上田, 耕平

WEKO 7528
NRID 1000040037859

ja 上田, 耕平

en UEDA, Kohei

Search repository
中山, 博

× 中山, 博

WEKO 105832

ja 中山, 博

en NAKAYAMA, Hiroshi

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 performance of propeller
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 non-uniform flow
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 thrust
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 torque
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 propeller
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 The propeller of a ship generally operates in a wake behind the hull. Then the propeller
receives complicated and mutual interference with a hull and a rudder. We usually divide
the ship into three parts i.e. the hull, the propeller and also the rudder, when we consider
the problem of the ship propulsive performance. The propeller occupies an important part
of ship propulsion in the sense that it affects the hull and the rudder largely. Moreover a
propeller operates in such a non-uniform flow, and then we require a numerical method
that the calculation of the propeller performance is easy and the computing time is short.
And such a computation method should be able to estimate well the forces and the moments acting on the propeller and also the velocity field around it finely.
For this purpose, there are some computation methods based on "equivalent infinitely-bladed propeller".
However, the value of a section drag coefficient of a propeller blade
was taken generally too large in these methods. Therefore these methods are inappropriate when the scale effect or the characteristics of an actual ship propeller are estimated.
In this paper, in order to take into account the viscous, effect, the authors attempt to
improve the numerical method based on the Ueda-Yamazaki's theory of "equivalent infinitely-bladed propeller". And then results are compared with the experimental values.
An application to an actual ship propeller is also examined.
内容記述言語 en
収録雑誌名 ja : 鹿児島大学水産学部紀要
en : Memoirs of Faculty of Fisheries Kagoshima University

巻 39, p. 99-112, 発行日 1990-12-25
作成日
日付 1990-12-25
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
ISSN 0453087X
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN00040498
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 554
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
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Ver.1 2023-07-25 12:36:15.196212
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