ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 関連学協会等
  2. 鹿児島大学言語文化研究会
  3. VERBA
  1. 掲載誌一覧
  2. VERBA
  3. vol.41

科学技術英文読解の一考察 : 言語的諸特徴とESPの理論的進展から

http://hdl.handle.net/10232/00030037
http://hdl.handle.net/10232/00030037
49f820af-e8b4-4234-95fe-6ac4e48250ea
名前 / ファイル ライセンス アクション
VERBA_41_p1-15.pdf VERBA_41_p1-15 (624.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-04-03
タイトル
タイトル 科学技術英文読解の一考察 : 言語的諸特徴とESPの理論的進展から
タイトル言語 ja
著者 樋口, 晶彦

× 樋口, 晶彦

WEKO 129714

ja 樋口, 晶彦

Search repository
原, 隆幸

× 原, 隆幸

WEKO 129715

ja 原, 隆幸

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 EST
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 salient linguistic features
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 ESP
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 process of learning
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 collaboration
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 future prospects
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 This study deals with EST (English for Science and Technology) with an emphasis on the inherent salient linguistic features and theoretical evolution of ESP (English for Specific Purposes). The first part of this study discusses the salient linguistic features of EST by examining the ‘abstract vs. concrete language’ framework of Mason (1990), which claims that ESP belongs to abstract language in terms of morphology, semantics, and syntax. In reading comprehension activities in EST, instructors first need to recognize the salient linguistic features inherent in EST, and then try to teach them to learners by recognizing genre analysis with a learner-centered approach. At the same time, EST practitioners and instructors need to understand not only the linguistic features of EST, but also the process of learning in EST. Therefore, it is essential for instructors to recognize the learners’ process of learning EST. Whilst a learning-centered approach is imperative; a collaborative approach is also essential in the instruction of EST. It is an approach in which learners learn EST by cooperation with other learners. This is part of the process considered as ‘active learning’ and this needs to be enhanced particularly in EST which is an abstract language and is difficult for learners to understand easily. Future prospects of EST are also discussed later in this study.
内容記述言語 en
収録雑誌名 en : VERBA

巻 41, p. 1-15, 発行日 2018-03-16
作成日
日付 2018-03-16
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
ISSN 24326585
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN00340695
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 837
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学言語文化研究会
出版者言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 09:26:16.339329
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3