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  1. 掲載誌一覧
  2. 南太平洋海域調査研究報告
  3. vol.58
  1. 教育研究施設等・国際島嶼教育研究センター
  2. 国際島嶼教育研究センター・紀要論文

Development of Fresh Fish Marketing in Maluku

http://hdl.handle.net/10232/00032347
http://hdl.handle.net/10232/00032347
06301a69-b2e9-45b0-8546-d58b94120c05
名前 / ファイル ライセンス アクション
OCCASIONAL_PAPERS_58(pp9-16).pdf OCCASIONAL_PAPERS_58(pp9-16) (307.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-15
タイトル
タイトル Development of Fresh Fish Marketing in Maluku
タイトル言語 en
著者 APITULEY, M. T. N. Yolanda

× APITULEY, M. T. N. Yolanda

WEKO 141944

en APITULEY, M. T. N. Yolanda

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BAWOLE, Dionisius

× BAWOLE, Dionisius

WEKO 141945

en BAWOLE, Dionisius

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言語
言語 eng
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 archipelago
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 fisheries products
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Growth Oriented Strategy
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 policy
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 SWOT analysis
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 In modern marketing concepts, markets are no longer positioned at the end of the process, but in the beginning of production. By that means, the ultimate goal of a production is markets or consumers. Geographical condition of Maluku which has thousands of small islands leads for its abundant fresh fish. However, characteristics of fresh fish such as seasonal and perishable, added by the distance of production and consumption center as well as inadequate facilities, resulted in the need of development of island-based marketing. The purpose of this study is to develop marketing of fresh fish in Maluku which is known as one of the archipelago provinces in Indonesia. Based on the results of Strengths, Weaknesses, Opportunities and Threats (SWOT) analysis, the position of fresh fish marketing system in Maluku is in Growth Oriented Strategy. It means that the strategy adopted in this condition should support the aggressive growth policy. These strategies are: 1) improving the infrastructures of production and marketing of fresh fish, 2) integrating facilities and infrastructures of production, marketing and processing, 3) improving skills of fisher folks in fish handling and processing, 4) increasing cooperation with financial institutions in the provision of venture capital, 5) improving function of marketing institutions and 6) establishing an agency that has a mandate to stabilize prices of fisheries products.
内容記述言語 en
収録雑誌名 ja : 南太平洋海域調査研究報告
en : Occasional papers

巻 58, p. 9-16, 発行日 2017-03-18
作成日
日付 2017-03-18
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
ISSN 13450441
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN1013531X
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 660
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
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Ver.1 2023-07-25 09:59:28.172823
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