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メディアのダーウィニアン社会学序説 : IT時代における「内職・私語封じ」にもなる「大学授業改善(FD)テクニック」の紹介もかねて
http://hdl.handle.net/10232/14537
http://hdl.handle.net/10232/14537fca4bb00-b7b5-466b-82ae-f67daa2ac5c2
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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| 公開日 | 2015-03-05 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | メディアのダーウィニアン社会学序説 : IT時代における「内職・私語封じ」にもなる「大学授業改善(FD)テクニック」の紹介もかねて | |||||
| タイトル言語 | ja | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | Introduction to Darwinian Sociology on Media | |||||
| タイトル言語 | en | |||||
| 著者 |
桜井, 芳生
× 桜井, 芳生 |
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| 言語 | ||||||
| 言語 | jpn | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題言語 | ja | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | メディア | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題言語 | ja | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | ダーウィニズム | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題言語 | ja | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | ファカルティー・ディベロップメント | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題言語 | ja | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | シグナリング・ゲーム | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
| アクセス権 | ||||||
| アクセス権 | open access | |||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
| 要約 | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | Of late I have been trying theoretical works that introduce Darwinian biology on human understanding into sociology. I call this kind of sociology "Darwinian sociology". In this paper I will discuss the implications Darwinian sociology can have on cultural studies on media and media-sociology. Three approaches will be highlighted for their extreme importance in developing Darwinian sociology: 1. Dunbar's hypothesis on "grooming and 150 person-group", 2. Baron-Cohen' hypothesis on "autism and theory of mind" and 3. Miller and Posner's theories on "signaling-games and handicap-principle". It is my opinion that the viewpoints of these Darwinists will force the mainstream of understanding on communication/media to change. I think that this change will lead to a paradigm shift from Shanon's communication model to a new model. I claim that this new model can solve some mysteries which can not be solved in the usual understandings on media. I will try to apply this model to case studies on Kanda's "Kuchikomi marketing" and my own trials on faculty developments. |
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| 内容記述言語 | en | |||||
| 収録雑誌名 |
ja : 地域政策科学研究 en : Journal of the doctorate studies in social sciences 巻 1, p. 45-68, 発行日 2004-02-10 |
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| 作成日 | ||||||
| 日付 | 2004-02-10 | |||||
| 日付タイプ | Issued | |||||
| ISSN | ||||||
| 収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
| ISSN | 13490699 | |||||
| NII書誌ID(雑誌) | ||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||
| NC ID | AA11950379 | |||||
| 出版タイプ | ||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
| NDC | ||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||
| 主題 | 361 | |||||
| 公開者・出版者 | ||||||
| 出版者 | 鹿児島大学 | |||||
| 出版者言語 | ja | |||||
| 公開者・出版者 | ||||||
| 出版者 | Kagoshima University | |||||
| 出版者言語 | en | |||||