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アイテム
心筋障害分子としての細胞外ヒストンの基礎研究と臨床展開
http://hdl.handle.net/10232/24039
http://hdl.handle.net/10232/240398a88d0e6-7762-4e94-a04d-0ca8c695982e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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25670763_伊藤隆史.pdf (321.4 kB)
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Item type | 研究報告書 / Research Paper(1) | |||||
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公開日 | 2015-05-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 心筋障害分子としての細胞外ヒストンの基礎研究と臨床展開 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Extracellular histones as a myocardial depressant factor | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
伊藤, 隆史
× 伊藤, 隆史 |
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言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 敗血症 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 免疫学 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 病理学 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ヒストン | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws | |||||
資源タイプ | research report | |||||
要約(Abstract) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 2013-2013年度科学研究費助成事業(挑戦的萌芽研究)研究成果報告書 課題番号:25670763 研究代表者:伊藤隆史(鹿児島大学・医歯(薬)学総合研究科・特任講師) | |||||
言語 | ja | |||||
要約(Abstract) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 敗血症患者の血中ヒストン濃度を測定したところ、健常人と比べて有意に高かった。マウスの血中にヒストンを投与して、重症敗血症患者と同程度まで血中ヒストン濃度を上昇させると、心電図検査、心エコー検査、血液検査にて、心筋傷害の所見を認めた。敗血症に伴う血液凝固異常の治療薬として臨床応用されている遺伝子組換え型トロンボモジュリン製剤をマウスに投与すると、ヒストンによる心筋傷害を軽減し、生存率を改善することができた。以上のことから、敗血症の際に血中濃度が上昇するヒストンは、心筋傷害因子として作用する可能性が示唆され、遺伝子組換え型トロンボムジェリン製剤によってそれを軽減しうる可能性が示唆された。 | |||||
言語 | ja | |||||
要約(Abstract) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This study examined infants' ability to perceive artificially produced three-dimensional object. In order to control shapes of three-dimensional objects, we created three-dimensional face and non-face objects (shoes) that contained no texture. First, behavioral study investigated infants' ability to learn the faces and non-face objects. Results were compared between categories and those showed the infants' ability to learn faces differs from their ability to learn non-face objects. Next, behavioral and brain activity measurement studies investigated effect of eye gaze direction of the faces. Results showed that infants could learn three-dimensional face by 8 months of age only in direct gaze. This suggested that gaze direction may affect three-dimensional face learning in infants. | |||||
言語 | en | |||||
作成日 | ||||||
日付 | 2014-06-13 | |||||
日付タイプ | Collected | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
NDC | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 493 | |||||
公開者・出版者 | ||||||
出版者 | 鹿児島大学 | |||||
言語 | ja | |||||
公開者・出版者 | ||||||
出版者 | Kagoshima University | |||||
言語 | en | |||||
科研費番号 | ||||||
値 | 25670763 |