ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島大学教育センター年報
  3. vol.6
  1. 教育研究施設等・共通教育センター
  2. 共通教育センター・紀要論文

人格形成に向けた英語ライティング授業 : 自己アイデンティティ構築と言語使用との本質的なつながりを求めて

http://hdl.handle.net/10232/16378
http://hdl.handle.net/10232/16378
1c80220f-e2a1-4611-a5ea-7e2e5ab680f4
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA1209292X_v6_p15-27.pdf AA1209292X_v6_p15-27.pdf (936.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-01-08
タイトル
タイトル 人格形成に向けた英語ライティング授業 : 自己アイデンティティ構築と言語使用との本質的なつながりを求めて
タイトル言語 ja
タイトル
タイトル English Writing Classes Aimed at Character Forming : In Pursuit of Crucial Relationships between the Development of Self-Identity and Language Use
タイトル言語 en
著者 金岡, 正夫

× 金岡, 正夫

WEKO 13786
NRID 1000000311118

ja 金岡, 正夫

en KANAOKA, Masao

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 English writing classes
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 character forming
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 maturity of spirit
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 language use
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 selfidentity
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 This study, while using English writing
classes during one semester period, presented a
new pedagogical approach of teaching English
writing processes and strategies to firstyear
college learners in Japan. An educational
purpose of using this approach was to help the
students develop their character through selffocused
materials and tasks in both their mother
tongue (i.e., Japanese) and a foreign language (i.e., English). It aimed to have the learners
acknowledge the importance of language use
to describe themselves, including their sense of
values, way of thinking, and college life goals.
To this end, they were encouraged to work on
the development of self-identity and maturity
of spirit. Several unique materials and tasks,
including the use of a Japanese book focusing
on issues on contemporary Japanese college
students, were employed so that the learners could identify their campus life and future liferelated
problems and manage to solve them
on their own. A final goal was to enable them
to explain the change of their way of thinking,
learning attitudes, and learning strategies with
clear logic and solid content in one paragraph
writing in English. A pedagogical challenge,
therefore, was how successfully the author
as the facilitator (not as the instructor) could motivate them to work on process-oriented,
learner-centered, and self-regulated strategic
language learning practices. Overall, positive
results from several questionnaires were
gained for this teaching method, including
the employment of the Japanese book and
self-reflective learning processes. It was also revealed that a self-focused language learning
environment was useful in developing good selfstudy
habits, such as home-based regular study
hours and self-monitored learning practices.
内容記述言語 en
収録雑誌名 ja : 鹿児島大学教育センター年報
en : Educational Center annual report

巻 6, p. 15-27, 発行日 2009-12-01
作成日
日付 2009-12-01
日付タイプ Issued
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AA1209292X
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 377
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 13:18:04.156496
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3