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  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島大学水産学部紀要
  3. vol.44
  1. 水産学部
  2. 水産学部・紀要論文

敬天丸の主発電機原動機に於ける低負荷運転域での燃焼改善対策

http://hdl.handle.net/10232/673
http://hdl.handle.net/10232/673
9b9b7ae1-cfc7-4bfb-83db-8b5ad15bfca3
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004175483.pdf KJ00004175483.pdf (483.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-04-30
タイトル
タイトル 敬天丸の主発電機原動機に於ける低負荷運転域での燃焼改善対策
タイトル言語 ja
タイトル
タイトル Improved Low-Load Combustion of Main Generator Engine of T/V Keiten-Maru
タイトル言語 en
著者 嶋田, 起宜

× 嶋田, 起宜

WEKO 104108

ja 嶋田, 起宜

en Shimada, Kiyoshi

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仲武, 正臣

× 仲武, 正臣

WEKO 104109

ja 仲武, 正臣

en Nakatake, Masaomi

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中武, 利郎

× 中武, 利郎

WEKO 104110

ja 中武, 利郎

en Nakatake, Toshirou

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善福, 忍

× 善福, 忍

WEKO 104111

ja 善福, 忍

en Zenfuku, Shinobu

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佐藤, 忠明

× 佐藤, 忠明

WEKO 104112

ja 佐藤, 忠明

en Satou, Tadaaki

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言語
言語 jpn
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Low-load combustion
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Diversity factor
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Demand factor
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 Generator capacities on fisheries training vessels are designed according to demand to utilize deck machinery for fishing training, such as trawling and tuna longlining. The designed generator capacity was reviewed and measures for retionalized combustion were tested on T/V Keiten-maru. Analysis of the actually demanded power recorded every one hour for the last ten years proved that the average diversity factor was 35 % and demand factor 66 %. The load on the generator engine did not exceed 70 % of the designed maximum even when all the deck facilities were run. While independent running of the generator engine during normal cruise, load did not exceed 60 % and most frequently appeared around 40 %. The load was much lower when anchored. The designed diversity and demand factors were both assessed to have been set exceedingly. The observed irregular abrasion on pistons, piston rings and cylinderliners, were attributed to such troubles as jam of combustion residue and converse flow of exhaust gas toward intake due to inappropriate combustion induced by low-load running. In order to reset the maximum capacity of the generator engine at 80 % to 90 % of the initially designed capacity the following measures were tested. (1) delayed timing of fuel injection by adjustment of fuel cams, (2) reduced diameter of nozzle holes of fuel injection valves, (3) replacement of the turbine nozzles of the turbo charger by low-load type on ones, and (4) reduced flow angle for blower blades of the turbo charger (the last two were tested simultaneously) The tested measures were concluded to be effective for improvement of low-load combustion.
内容記述言語 en
収録雑誌名 ja : 鹿児島大学水産学部紀要
en : Memoirs of Faculty of Fisheries Kagoshima University

巻 44, p. 39-47, 発行日 1995-12-25
作成日
日付 1995-12-25
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
ISSN 0453087X
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN00040498
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 660
NIIsubject
主題言語 ja
主題Scheme Other
主題 自然科学
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
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Ver.1 2023-07-25 12:37:19.469681
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