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トルネル内の列車風に関する現地実験 (第1報)
http://hdl.handle.net/10232/10497
http://hdl.handle.net/10232/10497361cd076-9662-4ce3-8f0f-9097e2bae7cf
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
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| 公開日 | 2015-06-18 | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | トルネル内の列車風に関する現地実験 (第1報) | |||||||||||||
| タイトル言語 | ja | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | FIELD TESTS ON THE 'TRAIN-WIND' IN THE TUNNEL (Report 1) | |||||||||||||
| タイトル言語 | en | |||||||||||||
| その他のタイトル | ||||||||||||||
| その他のタイトル | トンネル内の列車風に関する現地実験 (第1報) | |||||||||||||
| その他のタイトルの言語 | ja | |||||||||||||
| 著者 |
川畑, 早苗
× 川畑, 早苗
× 米倉, 豊彦
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| 言語 | ||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
| アクセス権 | ||||||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
| 要約 | ||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
| 内容記述 | The temperature-rise during the summer within the sub-way and the wind-velocity at the moment when a high-speed train entering a tunnel and so on, have recently been put under researches, and it has been seemed to be not insignificant to have some items ascertained concerning the 'train-wind' in a tunnel. It is against this standing tendency that with the use of modelling and actual experiments the authors have carried out some investigations concerning the 'train-wind' in a tunnel ; some results obtained from the latter experiment are reported in this paper. Owing to the lager body-scale of the trains the inertia of air is stronger in actual trains than in the modelling ones ; accordingly the wind-velocity along the train is to be expected higher than that of the modelling one, but in general tendency there seems to be no noteworthy difference between these two experiments ; the actual and the modelling. | |||||||||||||
| 内容記述言語 | en | |||||||||||||
| 収録雑誌名 |
ja : 鹿児島大学工学部研究報告 en : The research reports of the Faculty of Engineering, Kagoshima University 巻 16, p. 1-20, 発行日 1974-09 |
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| 作成日 | ||||||||||||||
| 日付 | 1974-09 | |||||||||||||
| 日付タイプ | Issued | |||||||||||||
| ISSN | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||
| ISSN | 0451212X | |||||||||||||
| NII書誌ID(雑誌) | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
| NC ID | AN00040363 | |||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
| NDC | ||||||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||||||
| 主題 | 534 | |||||||||||||
| 公開者・出版者 | ||||||||||||||
| 出版者 | 鹿児島大学 | |||||||||||||
| 出版者言語 | ja | |||||||||||||
| 公開者・出版者 | ||||||||||||||
| 出版者 | Kagoshima University | |||||||||||||
| 出版者言語 | en | |||||||||||||
| 備考 | ||||||||||||||
| 備考言語 | ja | |||||||||||||
| 備考 | 欄外タイトル: トンネル内の列車風に関する現地実験 (第1報) | |||||||||||||