ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島大学教育学部研究紀要.人文・社会科学編
  3. vol.62
  1. 教育学部
  2. 教育学部・紀要論文

Entry Airport Selection : Slot-constrained Congested Airport versus Secondary Airport

http://hdl.handle.net/10232/11760
http://hdl.handle.net/10232/11760
db155c5c-5ee1-457e-a45c-f9804058b510
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00408529_v62_p49-68.pdf AN00408529_v62_p49-68.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-08-02
タイトル
タイトル Entry Airport Selection : Slot-constrained Congested Airport versus Secondary Airport
タイトル言語 en
著者 川﨑, 晃央

× 川﨑, 晃央

WEKO 66036

en KAWASAKI, Akio

ja 川﨑, 晃央

Search repository
言語
言語 eng
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 congested airport
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 secondary airport
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 slot allocation
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 JEL:L93
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 JEL:R41
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper investigates whether a new carrier decides to enter a slot-constrained congested airport or a secondary airport located far from the city center using a very simple model. In addition, this paper analyzes the slot allocation to maximize social welfare. Then, under the slot allocation that maximizes social welfare, we analyze whether or not the new carrier enters the congested airport. This paper demonstrates the following conclusions. When the distance between the secondary airport and the city center is large (small), the new carrier enters the congested airport (secondary airport). Next, when the carrier’s cost difference between entering the congested airport and entering the secondary airport is small (large), the new carrier has an excessive incentive to enter the secondary (congested) airport. Finally, given that an authority distributes slots to maximize social welfare, if the marginal cost for slot allocation is large, the new carrier may choose to enter the secondary airport, which is not socially preferable.
内容記述言語 en
収録雑誌名 ja : 鹿児島大学教育学部研究紀要. 人文・社会科学編
en : Bulletin of the Faculty of Education, Kagoshima University. Cultural and social science

巻 62, p. 49-68, 発行日 2011-03-14
作成日
日付 2011-03-14
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
ISSN 03896684
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN00408529
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 687
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
備考
備考言語 en
備考 This paper was presented at the 2nd International Conference of Korea Institution and Economics Association (in Korea).
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 12:42:41.363698
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3