WEKO3
アイテム
かごしま丸のプロペラ翼換装結果について II : 燃料消費量および速力への影響
http://hdl.handle.net/10232/13393
http://hdl.handle.net/10232/1339368936276-501c-4d1a-af66-5916fd87c50d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
AN00040498_v39_p113-118.pdf (469.9 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-06-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | かごしま丸のプロペラ翼換装結果について II : 燃料消費量および速力への影響 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Comparative Study on the Utility of Highly Skewed Propeller in Kagoshima-Maru II : The Effect of Highly Skewed Propeller on Fuel Consumption and Ship-speed | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
関岡, 幹尚
× 関岡, 幹尚× 宮原, 圭一× 田中, 久雄× 島里, 錠次 |
|||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | highly skewed propeller blade (HSB) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | conventional propeller blade (CB) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | controllable pitch propeller (CPP) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | blade angle (BA) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | fuel consumption | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ship-speed | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
要約(Abstract) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Tests were carried out to examine changes on fuel consumption and ship-speed when the conventional propeller blades were changed for highly skewed ones, on the bases of the same revolution of the main engine and the same blade angle of the propellers at a cruising speed. The results of the replacement are as follows: 1) Fuel consumption of the main engine was reduced by about five percent per day. 2) Ship-speed was slightly dropped so that sailing distance per day was slightly shortened. |
|||||
言語 | en | |||||
要約(Abstract) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | プロペラ翼を従来型からハイリースキュード型に換装したことによる,主機関の燃料消費量および船の速力の変化を計測比較し,次のような結果を得た。1) 主機関燃料消費量は1日あたり5.3%減少した。2) 船の速力はごくわずかであるが低下した。したがって1マイルあたりの燃料消費量は4.8%の減少にとどまった。 | |||||
言語 | ja | |||||
収録雑誌名 |
ja : 鹿児島大学水産学部紀要 en : Memoirs of Faculty of Fisheries Kagoshima University 巻 39, p. 113-118, 発行日 1990-12-25 |
|||||
作成日 | ||||||
日付 | 1990-12-25 | |||||
日付タイプ | Issued | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0453087X | |||||
NII書誌ID(雑誌) | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00040498 | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
NDC | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 660 | |||||
公開者・出版者 | ||||||
出版者 | 鹿児島大学 | |||||
言語 | ja | |||||
公開者・出版者 | ||||||
出版者 | Kagoshima University | |||||
言語 | en |