WEKO3
アイテム
共通教育科目としての「自然体験活動」の効果に関する一考察 : 自由記述レポートによる質的検討
http://hdl.handle.net/10232/00030676
http://hdl.handle.net/10232/00030676189e41c6-784a-4a30-9622-10e82b60108c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
AA12821280_2_p67-77 (837.9 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-06-12 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 共通教育科目としての「自然体験活動」の効果に関する一考察 : 自由記述レポートによる質的検討 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study on the Effects of“ Nature experience activities” as Liberal arts Education : Qualitative consideration by free description report | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
川畑, 和也
× 川畑, 和也× 福満, 博隆 |
|||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 共通教育科目 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 大学体育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 社会的スキル | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 野外教育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | テキストマイニング | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Liberal arts education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | University Physical Education and Sports | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Social skill | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Outdoor Education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Text mining | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
要約(Abstract) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In recent years university education, it is necessary to foster skills that are smoothly related to others. The importance of liberal arts education has been proposed as a subject to foster such skills. Nature experiences are expected to be effective as countermeasures to various problems of contemporary youth. Also, rich experience activities may influence the acquisition of various skills. The purpose of this study was to consider acquiring social skills for the participants in the liberal arts education subject“ Introduction to nature experience activities”. The findings obtained from this program could be summarized as follows: 1) Through 3 days of nature experience activities, social skills showed a significant improvement. In addition, the two factors showed significant improvement even in later everyday life. 2) From the analysis of the report, students’ learning could be divided into six, and related to social skills in five items. 3) The students had experienced building relations with others and solving various problems. Inside of that, they built an“ experiential learning cycle” through reviewing. Languageization of experiences was meaningful in later everyday life to build the social skills. |
|||||
言語 | en | |||||
収録雑誌名 |
ja : 鹿児島大学総合教育機構紀要 巻 2, p. 67-77, 発行日 2019-03 |
|||||
作成日 | ||||||
日付 | 2019-03 | |||||
日付タイプ | Issued | |||||
NII書誌ID(雑誌) | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12821280 | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
NDC | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 377 | |||||
公開者・出版者 | ||||||
出版者 | 鹿児島大学 | |||||
言語 | ja | |||||
公開者・出版者 | ||||||
出版者 | Kagoshima University | |||||
言語 | en |