WEKO3
アイテム
船酔いしない漁船への挑戦(その1)-人間工学からの乗り心地評価法とその応用-
http://hdl.handle.net/10232/3237
http://hdl.handle.net/10232/3237c1c94788-9e58-4bbd-a761-4c4f9c12531f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 船酔いしない漁船への挑戦(その1)-人間工学からの乗り心地評価法とその応用- | |||||
タイトル言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Attempt to Design a Fishing Vessel without Seasickness -Evaluation Method of Passenger Comfort from the Viewpoint of Human Engineering and Its Application to a Fishing Vessel . | |||||
タイトル言語 | en | |||||
著者 |
重廣, 律男
× 重廣, 律男 |
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言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 船酔い | |||||
キーワード | ||||||
主題言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 乗り心地評価法 | |||||
キーワード | ||||||
主題言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 加速度 | |||||
キーワード | ||||||
主題言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 慣れの影響 | |||||
キーワード | ||||||
主題言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アンチ・ピッチングフィン | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
要約 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Seasickness has always been a serious issue for people prone to motion sickness. Obviously if passenger comfort could be improved, they would easily get on board such as a car. The design of the ride control system for a fishing vessel presents special problems due to the need to optimize the arrangement of actuator. In addition, the effect of this system sometimes gives a different reputation among the shipbuilder, ship-owner and fishermen. The main reason is that they do not have a common long measure related to seasickness. In this paper, a new evaluation method of the ride control system for a fishing vessel has been proposed from the viewpoint of human engineering. The method evaluates the amplitude of accelerations, their frequencies and the influence of exposure duration. The point about the development of this method takes into account the influence of exposure duration during the boarding time. In the evaluation method, the effect of ride control system is quantitatively discussed among the shipbuilder, ship-owner and fishermen. |
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内容記述言語 | en | |||||
収録雑誌名 |
ja : 水産工学 巻 40, 号 3, p. 229-234, 発行日 2004 |
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作成日 | ||||||
日付 | 2004-02-27 | |||||
日付タイプ | Issued | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
ISSN | 09167617 | |||||
NII書誌ID(雑誌) | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
NC ID | AN10278554 | |||||
DOI | ||||||
識別子タイプ | DOI | |||||
DOI | https://doi.org/10.18903/fisheng.40.3_229 | |||||
権利 | ||||||
権利情報の言語 | ja | |||||
権利情報 | 日本水産工学会 | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
公開者・出版者 | ||||||
出版者 | 日本水産工学会 | |||||
出版者言語 | ja |