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  1. 水産学部
  2. 水産学部・学術誌論文

船酔いしない漁船への挑戦(その1)-人間工学からの乗り心地評価法とその応用-

http://hdl.handle.net/10232/3237
http://hdl.handle.net/10232/3237
c1c94788-9e58-4bbd-a761-4c4f9c12531f
名前 / ファイル ライセンス アクション
乗り心地評価法(重廣).pdf 乗り心地評価法(重廣).pdf (250.4 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2015-03-04
タイトル
タイトル 船酔いしない漁船への挑戦(その1)-人間工学からの乗り心地評価法とその応用-
タイトル言語 ja
タイトル
タイトル Attempt to Design a Fishing Vessel without Seasickness -Evaluation Method of Passenger Comfort from the Viewpoint of Human Engineering and Its Application to a Fishing Vessel .
タイトル言語 en
著者 重廣, 律男

× 重廣, 律男

WEKO 21189
NRID 1000020274839

ja 重廣, 律男

ja-Kana シゲヒロ, リツオ

en Shigehiro, Ritsuo


Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題言語 ja
主題Scheme Other
主題 船酔い
キーワード
主題言語 ja
主題Scheme Other
主題 乗り心地評価法
キーワード
主題言語 ja
主題Scheme Other
主題 加速度
キーワード
主題言語 ja
主題Scheme Other
主題 慣れの影響
キーワード
主題言語 ja
主題Scheme Other
主題 アンチ・ピッチングフィン
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 Seasickness has always been a serious issue for people prone to motion sickness. Obviously if passenger comfort could be improved, they would easily get on board such as a car. The design of the ride control system for a fishing vessel presents special problems due to the need to optimize the arrangement of actuator. In addition, the effect of this system sometimes gives a different reputation among the shipbuilder, ship-owner and fishermen. The main reason is that they do not have a common long measure related to seasickness.
In this paper, a new evaluation method of the ride control system for a fishing vessel has been proposed from the viewpoint of human engineering. The method evaluates the amplitude of accelerations, their frequencies and the influence of exposure duration. The point about the development of this method takes into account the influence of exposure duration during the boarding time. In the evaluation method, the effect of ride control system is quantitatively discussed among the shipbuilder, ship-owner and fishermen.
内容記述言語 en
収録雑誌名 ja : 水産工学

巻 40, 号 3, p. 229-234, 発行日 2004
作成日
日付 2004-02-27
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
ISSN 09167617
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN10278554
DOI
識別子タイプ DOI
DOI https://doi.org/10.18903/fisheng.40.3_229
権利
権利情報の言語 ja
権利情報 日本水産工学会
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
公開者・出版者
出版者 日本水産工学会
出版者言語 ja
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Ver.1 2023-07-25 14:04:01.707677
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