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  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島大学水産学部紀要
  3. vol.31
  1. 水産学部
  2. 水産学部・紀要論文

船体延長工事が小型漁船南星丸の自差に及ぼす影響について

http://hdl.handle.net/10232/13248
http://hdl.handle.net/10232/13248
80297d3c-1308-4353-92cc-66b1de985e5a
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00040498_v31_p1-7.pdf AN00040498_v31_p1-7.pdf (960.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-06-09
タイトル
タイトル 船体延長工事が小型漁船南星丸の自差に及ぼす影響について
タイトル言語 ja
タイトル
タイトル On the Effect of Hull Prolongation Construction Work upon the Magnetic-Compass-Deviation in the Small Fishing Boat "Nansei-maru"
タイトル言語 en
著者 松野, 保久

× 松野, 保久

WEKO 100690

ja 松野, 保久

en MATSUNO, Yasuhisa

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柿本, 亮

× 柿本, 亮

WEKO 2163
NRID 1000040117487

ja 柿本, 亮

en KAKIMOTO, Makoto

Search repository
源河, 朝之

× 源河, 朝之

WEKO 100691

ja 源河, 朝之

en GENKA, Tomoyuki

Search repository
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 The length overall of the Nansei-maru, Faculty of Fisheries, Kagoshima University, was made
one meter longer at Nagasaki Shipyard Co. Ltd. in March, 1981. We investigated the change of
the magnetic-compass-deviation with the hull prolongation construction work.
The value of the deviation coefficient C increased from plus 3 degrees to plus 10 degrees. The
value of the deviation coefficient B decreased from plus 16 degrees to plus 14 degrees. But there
was no effect of the construction work upon the deviation coefficients D and E. And it seems that
permanent magnetism of Nansei-maru was stabilized within about two or three months after the
construction work. Judging from these concequences, in case of a small fishing boat, it was apparent that the deviation coefficient C was influenced considerably.
内容記述言語 en
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 1981年3月南星丸は船体中央付近を切断し,1mの船体延長工事を行なった。この工事により船体磁気が大きく変化すると推察されたため,筆者らはその前後連続して自差測定を行ない,磁気コンパスに与える影響を調査した。その結果次のような傾向を示した。1) 船体延長工事によって最も大きく変化したのは係数Cで⊕3°から⊕10°え7°の増加,ついで係数Bの⊕16°から⊕14°え2°の減少であった。しかし係数D,係数Eはほとんど変化なかった。2) 船体延長工事による船体磁気安定に要する期間は2~3ヶ月であり,新造時における船体磁気安定に要する期間に比べ短かい期間であった。
内容記述言語 ja
収録雑誌名 ja : 鹿児島大学水産学部紀要
en : Memoirs of Faculty of Fisheries Kagoshima University

巻 31, p. 1-7, 発行日 1982-12-25
作成日
日付 1982-12-25
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
ISSN 0453087X
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN00040498
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 665
NDC
主題Scheme NDC
主題 557
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
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Ver.1 2023-07-25 12:34:05.080498
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