WEKO3
アイテム
韓国修学能力検定試験は果たして妥当な読解力テストか? : 大学センター入試(1999,2000)の読解構文パターンと韓国修学能力検定試験(1997,1999)との比較分析
http://hdl.handle.net/10232/838
http://hdl.handle.net/10232/838ed8056fc-79e8-438d-b5ed-e006208acc79
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-03-06 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 韓国修学能力検定試験は果たして妥当な読解力テストか? : 大学センター入試(1999,2000)の読解構文パターンと韓国修学能力検定試験(1997,1999)との比較分析 | |||||
タイトル言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Is the College Scholastic Aptitude Test in Korea a Proper Test for English Reading Proficiency? : A comparison of structural patterns in reading passages in the National Center University Entrance Examination in Japan (1999, 2000) and the College Scholastic Aptitude Test in Korea (1997, 1999) | |||||
タイトル言語 | en | |||||
著者 |
樋口, 晶彦
× 樋口, 晶彦 |
|||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | reading passages | |||||
キーワード | ||||||
主題言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | structural patterns | |||||
キーワード | ||||||
主題言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Colleg Scholastic Aptitude Test | |||||
キーワード | ||||||
主題言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | National Center University Entrance Examination | |||||
キーワード | ||||||
主題言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | subordinate conjunctions | |||||
キーワード | ||||||
主題言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | participial constructions | |||||
キーワード | ||||||
主題言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | significant differences | |||||
キーワード | ||||||
主題言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | pedagogical implications | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
要約 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This ongoing study deals with comparison of reading passages in the National Center University Entrance Examination in Japan (NCUE, 1999, 2000) and the College Scholastic Aptitude Test in Korea (CSAT, 1997, 1999). It focuses on structural patterns in reading passages. A pilot study of structural patterns in CSAT reading passages was conducted by Shin Myung-shin (1999) who analyzed CSAT (1997, 1999) for thirteen structural patterns. The patterns were based on studies of reading comprehension in Paulston & Bruder (1976), and Nuttall (1996). These patterns were considered essential for Korean college students to successfully understand reading passages in English classes at college level. In light of this study, the present study analyzes the reading passages of NCUE (1999, 2000) in Japan and compares the results with Sin Myung-shin's findings. Results of the analyses did not find significant differences in the distribution of the structural patterns, but there were some crucial differences between NCUE (1999, 2000) and CSAT (1997, 1999). For example, some structural patterns appearing in NCUE, such as 'complexity in subordinate conjunctions', and 'participial construction' introducing 'time' and 'reason', did not appear in CSAT. More importantly, there was significant difference in the total number of reading paragraphs between NCUE and CSAT. There was no significant difference in the total number of vocabulary items in the reading passages. Pedagogical implications of the findings are discussed to conclude this study. | |||||
内容記述言語 | en | |||||
収録雑誌名 |
ja : 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編 en : Bulletin of the Faculty of Education, Kagoshima University. Studies in education 巻 54, p. 43-57, 発行日 2003-03-18 |
|||||
作成日 | ||||||
日付 | 2003-03-18 | |||||
日付タイプ | Issued | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
ISSN | 09136606 | |||||
NII書誌ID(雑誌) | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
NC ID | AN10041362 | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
NDC | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
NIIsubject | ||||||
主題言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育・教育学 | |||||
公開者・出版者 | ||||||
出版者 | 鹿児島大学 | |||||
出版者言語 | ja | |||||
公開者・出版者 | ||||||
出版者 | Kagoshima University | |||||
出版者言語 | en |