ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 掲載誌一覧
  2. 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編
  3. vol.54
  1. 教育学部
  2. 教育学部・紀要論文

韓国修学能力検定試験は果たして妥当な読解力テストか? : 大学センター入試(1999,2000)の読解構文パターンと韓国修学能力検定試験(1997,1999)との比較分析

http://hdl.handle.net/10232/838
http://hdl.handle.net/10232/838
ed8056fc-79e8-438d-b5ed-e006208acc79
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000689940.pdf KJ00000689940.pdf (985.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-03-06
タイトル
タイトル 韓国修学能力検定試験は果たして妥当な読解力テストか? : 大学センター入試(1999,2000)の読解構文パターンと韓国修学能力検定試験(1997,1999)との比較分析
タイトル言語 ja
タイトル
タイトル Is the College Scholastic Aptitude Test in Korea a Proper Test for English Reading Proficiency? : A comparison of structural patterns in reading passages in the National Center University Entrance Examination in Japan (1999, 2000) and the College Scholastic Aptitude Test in Korea (1997, 1999)
タイトル言語 en
著者 樋口, 晶彦

× 樋口, 晶彦

WEKO 3620
NRID 1000020189765

ja 樋口, 晶彦

en HIGUCHI, Akihiko

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 reading passages
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 structural patterns
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 Colleg Scholastic Aptitude Test
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 National Center University Entrance Examination
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 subordinate conjunctions
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 participial constructions
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 significant differences
キーワード
主題言語 en
主題Scheme Other
主題 pedagogical implications
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
要約
内容記述タイプ Other
内容記述 This ongoing study deals with comparison of reading passages in the National Center University Entrance Examination in Japan (NCUE, 1999, 2000) and the College Scholastic Aptitude Test in Korea (CSAT, 1997, 1999). It focuses on structural patterns in reading passages. A pilot study of structural patterns in CSAT reading passages was conducted by Shin Myung-shin (1999) who analyzed CSAT (1997, 1999) for thirteen structural patterns. The patterns were based on studies of reading comprehension in Paulston & Bruder (1976), and Nuttall (1996). These patterns were considered essential for Korean college students to successfully understand reading passages in English classes at college level. In light of this study, the present study analyzes the reading passages of NCUE (1999, 2000) in Japan and compares the results with Sin Myung-shin's findings. Results of the analyses did not find significant differences in the distribution of the structural patterns, but there were some crucial differences between NCUE (1999, 2000) and CSAT (1997, 1999). For example, some structural patterns appearing in NCUE, such as 'complexity in subordinate conjunctions', and 'participial construction' introducing 'time' and 'reason', did not appear in CSAT. More importantly, there was significant difference in the total number of reading paragraphs between NCUE and CSAT. There was no significant difference in the total number of vocabulary items in the reading passages. Pedagogical implications of the findings are discussed to conclude this study.
内容記述言語 en
収録雑誌名 ja : 鹿児島大学教育学部研究紀要. 教育科学編
en : Bulletin of the Faculty of Education, Kagoshima University. Studies in education

巻 54, p. 43-57, 発行日 2003-03-18
作成日
日付 2003-03-18
日付タイプ Issued
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
ISSN 09136606
NII書誌ID(雑誌)
収録物識別子タイプ NCID
NC ID AN10041362
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
NDC
主題Scheme NDC
主題 370
NIIsubject
主題言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
公開者・出版者
出版者 鹿児島大学
出版者言語 ja
公開者・出版者
出版者 Kagoshima University
出版者言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 12:52:49.536491
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3